10 تا 20 درصد سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان بهمن ماه واگذار می شود

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806154

توضیحات رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری سرخابی ها

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: 10 تا 20 درصد از سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس در قالب الگوی افزایش سرمایه از طریق سهام هزینه ای تا پایان بهمن ماه واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران از ارائه صورت های مالی حسابرسی شده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و به احتمال زیاد قیمت سهام این دو باشگاه تا پایان بهمن ماه مشخص خواهد شد.

حسین گربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی با تشریح روند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به تشریح ساختار سهام این دو باشگاه پس از واگذاری پرداخت و گفت: هر شرکتی می تواند برای این منظور وارد مذاکره شود.

گربان زاده با تاکید بر اینکه تا پایان بهمن ماه 10 تا 20 درصد باشگاه ها در قالب الگوی افزایش سرمایه با صرف سهام واگذار می شود، گفت: گام سوم تزریق منابع مالی به این دو باشگاه و عبور از بحران است. که این دو باشگاه دارند. از طریق این مدل به جای واریز پول به خزانه دولت، وارد شده و خود باشگاه ها را پس انداز می کند.

گربان زاده در ادامه درباره ترکیب سهامداران دو باشگاه پس از واگذاری توضیح داد: این ترکیب پس از مشارکت مردم در افزایش سرمایه، تشکیل مجامع در مورد سهم دولتی و سهم سهامدار اصلی که بتواند سهام باشگاه را در مزایده بلوکی خریداری کند، برنامه ریزی شده است. پیشنهادات متعددی وجود دارد، از جمله شرکت‌های مختلف بورسی و غیر بورسی برای خرید یک صندلی در هیئت مدیره یا دو سهمیه در هیئت مدیره یا بیشتر از سهام باشگاه. همچنین الگوی وزارت رفاه در تعاونی های سهامی عام مد نظر است. همچنین کارکنان وزارت ورزش و پیشکسوتان هر دو باشگاه نیز می توانند جزء سهامداران باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید