بخشی از سهام را تا پایان بهمن ماه واگذار می کنیم/ روی ضمانت آتی باشگاه پرسپولیس حساس هستیم


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806238

برگزاری نشست رئیس سازمان خصوصی سازی و دراویش؛

با حضور معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان خصوصی سازی جلسه نظارت بر واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی در باشگاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، حسین قربان زاده معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان خصوصی سازی امروز از این باشگاه بازدید کرد و با رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و این باشگاه دیدار کرد. معاونین..

این جلسه پس از سلسله جلسات کاری، هماهنگی و تخصصی برای واگذاری سهام پرسپولیس به بخش خصوصی و حضور در فرابورس برگزار شد. این باشگاه در روزهای اخیر با حضور هیئت ها و گروه های مختلف در ارتباط با چرخه اداری-حقوقی و برگزاری جلسات کاری در قالب کارگروه های تخصصی با مدیران و معاونان باشگاه برگزار شد که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


* تا پایان بهمن بخشی از سهام را واگذار می کنیم

رئیس سازمان خصوصی سازی در این دیدار گفت: مدت کوتاهی است که در زمینه واگذاری سهام با آقای درویش در حوزه تخت جمشید همکاری می کنیم و شاهد زحمات ایشان هستیم. آنها همچنین دارای روحیه فروتنی هستند که بسیار کمک می کند. به نظر من برای بهتر شدن شرایط پرسپولیس چنین روحیه ای لازم است. پرسپولیس رهبری می خواهد که مسائل را آشکار نبیند و نگاه به آینده برای باشگاه بسیار مهم است. او دهه هاست که با خاطراتی که از پرسپولیس تعریف می کند به مشکلات پرسپولیس می پردازد.

گربان زاده گفت: اکنون یکی از موضوعاتی که باید در مورد آن به جمع بندی نهایی برسیم این است که تکلیف بحث سهامداران با توجه به آنچه در فضای وکالت و بازار سرمایه وجود دارد مشخص شود و ما نیز جلسه ای را تدارک دیده ایم. به سرعت، اما با دقت و با در نظر گرفتن جوانب موضوع به کار خود ادامه می دهیم تا در روزهای آینده پرونده در کمیته نقل و انتقالات بررسی شود.

وی ادامه داد: لحظه مهمی که از ابتدای این کار شاهد آن بوده ایم، همکاری و هم افزایی وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و دارایی است. قبلاً هم گفته ام که تا پایان بهمن ماه دو باشگاه را لیست خواهیم کرد که بخشی از سهام را واگذار می کنند. حال اگر شرایط فورس ماژور پیش نیاید این کار به موقع انجام می شود و تاکنون همه برنامه ها بر این اساس است. البته بسیار مهم است که پیشکسوتان و پیشکسوتان دو باشگاهی که هواداران به آنها اعتماد دارند در این مسیر تشویق شوند و این حرکت را به آغاز دوران جدیدی از حکومت خود تبدیل کنند. البته هر چه این مشارکت مردمی بیشتر باشد نتیجه بهتری حاصل می شود.


* در واگذاری تضمین برای آینده باشگاه حساس هستیم

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اجرای برخی پروژه ها در گذشته با توجه به موارد مشاهده شده در فوتبال می تواند مشکلات زیادی را برای هر دو باشگاه ایجاد کند. در حال حاضر حساسیت زیادی برای تضمین آینده، پایداری و اعتبار دو باشگاه در طول فرآیند خصوصی سازی وجود دارد. نه اینکه دولت بخواهد این دو باشگاه را به دیگری واگذار کند و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. دولت به شدت نگران آینده باشگاه است. مسائلی مانند سود سهام، امنیت روانی هواداران و تداوم باشگاه بسیار نگران کننده است. ما با تیم های معمولی طرف نیستیم. اینها سرمایه های اجتماعی کشور هستند و این به دلیل محدودیت در انجام فرآیند کار است. مدل های مختلفی نیز در کشورهای مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. به عنوان مثال، در لالیگا ما یک صاحب هوادار داریم که در واقع مالک سهام نیست، اما در انگلیس سهامداران واقعی داریم.


*دیدار مدیرعامل پرسپولیس با وزیر اقتصاد و دارایی

در جلسه امروز همچنین نتایج جلسات قبلی در خصوص ارزیابی برند توسط باشگاه و همچنین خواص فعلی باشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین از دیدار مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با سید احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید