سهام استقلال و پرسپولیس در یک مرحله واگذار می شود

سهام استقلال و پرسپولیس در یک مرحله واگذار می شود

همانطور که در خبرها می خوانید سازمان خصوصی سازی با توجه به تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم بحث حضور تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان باید سهام بیشتری از استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند. . در واقع میزان واگذاری سهام این دو باشگاه از دولت به بخش خصوصی باید حداقل 51 درصد باشد.

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی می گوید: در جلسه امروز شورای عالی تخصیص شرایط واگذاری 51 درصد سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس به صورت یکجا یا سه بلوک 17 درصدی در همان زمان تعیین شد. زمانی برای تایید سازمان خصوصی سازی تعیین شده است.

این در حالی است که یکی از اختیارات فرد و شرکت خریدار 51 درصد سهام استقلال یا پرسپولیس انتخاب سه نفر از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل است. با فروش سهام این دو باشگاه و حضور افراد و شرکت های جدید در مدیریت این دو باشگاه، طبیعی است که علی فتح الله زاده و رضا درویش جایگاه رهبری خود را از دست بدهند. چرا که این دو در حال حاضر منتخب دولت و وزارت ورزش و جوانان هستند.

قیمت پایه بلوک 51 درصدی استقلال 2137 میلیارد تومان و برای پرسپولیس 2194 میلیارد تومان است. افراد یا شرکت هایی که بلوک کنترلی استقلال و پرسپولیس را خریداری می کنند باید 20 درصد مبلغ تعیین شده را نقداً پرداخت کنند و پس از یک سال نفس کشیدن مابقی مبلغ بلوک کنترلی را در 6 قسط سالانه پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید