سهام این شرکت ها به معلمان واگذار می شود

سهام این شرکت ها به معلمان واگذار می شود

نجف پورکردی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست خبری که با محوریت طرح ارزش املاک و واگذاری سهام فرهنگیان برگزار شد، گفت: تلاش کرده ایم به وعده های خود عمل کنیم. وی گفت: سود سازمان و دریافت سود و تقسیم سود بین معلمان در سال های اخیر با مشکل مواجه شده است. در حوزه سود گام برداشته ایم و در اصلاح ساختار مدیریتی شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم. ما قول دادیم که فرآیندها را برای افزایش بهره وری بهبود دهیم. در بخش سودآوری با تشکیل کمیته های صندوق در تمامی شرکت های متعلق به صندوق، اقداماتی برای دستیابی به کارایی کل سیستم انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پس‌انداز فرهنگیان افزود: سال گذشته هر چقدر سود داشتیم، امسال قطعاً با افزایش 100 درصدی آن سود را خواهیم داشت. و بر این اساس یک هلدینگ صنعتی و معدنی بر اساس قوانین صنعتی و شرکتی ایجاد کردیم. در حوزه پتروشیمی یک محصول متانول وجود داشت که دیگر اینگونه نیست و بخش قابل توجهی از پتروشیمی های متانولی را به سایر پتروشیمی ها اختصاص داده ایم که سرمایه گذاری در آنها برای کشاورزان ریسک کمتری دارد.

ایجاد یک شرکت هواپیمایی به نام فرهنگیان
وی با بیان اینکه ما با ترکیب سیستم های خدمات آنلاین برای معلمان یک ابر اپلیکیشن ایجاد کرده ایم، گفت: وی بیان کرد: شرکت هواپیمایی تاسیس کرده ایم و می خواهیم با نام معلم در آسمان پرواز کنیم تا ضمن خدمت به معلمان صدها میلیارد ارزش برای معلمان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تاخیر در پرداخت سهام به بازنشستگان این شرکت در گذشته، گفت: امروز پرداخت سهام شرکت را از شش ماه به یک ماه کاهش دادیم و قول داده بودیم که همه منصوبین از این شرکت باشند. فرهنگیان و این وعده تا حدودی محقق شده است و 44 درصد مدیران جدید صندوق عضو آن صندوق بوده اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: 900 پرونده با حدود 17 هزار میلیارد تومان در جلسات حقوقی داشتیم که در این جلسات سعی کردیم همه این پرونده ها را به نفع معلمان حل کنیم.

وی در خصوص طرح ارزش گذاری اموال و واگذاری سهام به فرهنگیان گفت: قرار بود سال آینده این طرح را اجرا کنیم که خوشبختانه پس از گذشت تنها شش ماه فاز اول این طرح را به اتمام رساندیم. در مرحله اول اجرا، ابتدا کلیه تراکنش های مالی 27 سال گذشته برای تشخیص مغایرت مالی مشخص شد. به درستی تعیین می شود و سهام هر یک از اعضای صندوق بر اساس نوع سپرده و مدت وجوه و میزان سپرده دولت برای آن، نسبتی را تعیین می کند که با نرخ تورم اعلامی در کل دارایی های صندوق

نجف پور ادامه داد: پس از ارزیابی شرکت های موجود در صندوق به هر معلم سهمی خواهیم داد. این در حالی است که هنوز بسیاری از معلمان به صندوق ذخیره اعتماد لازم را ندارند و بسیاری از معلمان هنوز کد سهامی خود را در سامانه ثبت نکرده اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: در حال حاضر ارزش سه شرکت بیمه معالم، ماشین سازی و شرکت بازرسی مهندسی محاسبه شده و سهام این شرکت ها در اختیار معلمان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید