سود سهام 236 شرکت از طریق سجام واریز شد/ به زودی 40 شرکت دیگر سجامی می شود.

ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797185

مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار گفت: سود 236 شرکت ثبت شده و فرابورس از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان به حساب سهامداران واریز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه حساب اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا 20 دی ماه امسال سود 236 شرکت از طریق سامانه سجام به حساب 38 میلیون و 498 هزار سهامدار واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 123 شرکت سود سهام خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کردند، افزود: بیش از 40 شرکت در مرحله نهایی سازی اسناد و مدارک و مراحل اجرایی برای پرداخت سود خود از طریق شرکت سپرده گذاری هستند که در سال جاری افزایش دو برابری را شاهد خواهیم بود. توزیع سود از طریق سامانه SJAM.

مدیرعامل صمت گفت: در حال حاضر 5 شرکت در نوبت تکمیل اسناد توزیع سود سجام خود هستند و حدود 20 شرکت نیز برای پرداخت سود از طریق این سامانه از طریق سامانه کامل اطلاعات ناشران (کدال) اعلام آمادگی کرده اند.

بگستانی با بیان اینکه زیرساخت های فنی و بانکی برای واریز سود سهام تمامی شرکت های ثبت شده و فرابورس فراهم شده است، گفت: امیدواریم با تصویب قانون جدید در سال آینده شاهد توزیع سود سهام به تمامی شرکت ها از طریق سجام باشیم. اوراق بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید