مجوز مجلس برای واگذاری سهام شرکت های دولتی به ذینفعان سهام

مجوز مجلس برای واگذاری سهام شرکت های دولتی به ذینفعان سهام

نمایندگان شورای اسلامی به دولت اجازه دادند باقیمانده سهام دولت یا شرکت های دولتی را به کلیه بازماندگانی که حق دریافت آن سهام را دارند واگذار کند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (شنبه 22 اسفندماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور با بند الحاقی 5 به تبصره 2 این قانون موافقت کردند. تنها عضو این لایحه

بر این اساس به دولت اجازه داده می شود بیست درصد (20%) از سهام و سهام خود در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان را برای تکمیل عملیات اجرایی طرح احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام به شماره طبقه بندی 1306012024 هزینه کند.

بر اساس بند الحاقی 6 تبصره 2 ماده واحده لایحه مذکور، دولت موظف است برای اجرای سیاست کلی اربعین، از باقیمانده سهام دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری استفاده کند. اصل چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سطح درآمد 310500 برای واگذاری سهام عدالت به کلیه بازماندگان واجد شرایط دریافت این سهام و ارسال گزارش اجرای این بند هر سه ماه یکبار از وزارت. معاونت اقتصادی و دارایی به کمیسیون های اقتصادی و اجتماعی شورای اسلامی.

بر اساس بند 7 الحاقی تبصره 2 بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی موظف است اسامی بنگاه‌های اقتصادی را که در چارچوب آئین‌نامه موضوع ماده (2) ق.م. قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جز در موارد مندرج در گروه (3) اصل، مشمول گروه های (1) و (2) ماده (2) نمی باشد. (2) و مجوزهای اخذ شده توسط راننده عالی برای اقدام در یکی از گروههای (1) و (2). انتقال بنگاه های اقتصادی مشخص شده از طبقه بندی گروه های (1) و (2) به گروه (3) تنها با مجوز آنها مجاز است. وزارت اقتصاد و دارایی موظف است ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون فهرست طبقه‌بندی‌های مشخص شده را تصویب کند. تمامی دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با وزارت اقتصاد و دارایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید