فاطمی امین: سهام دولتی ایران هدی و سایپا واگذار می شود

فاطمی امین: سهام دولتی ایران هدی و سایپا واگذار می شود

روز جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت نباید تجارت کند، گفت: سهام دولتی در شرکت های سایپا و ایران خودرو به بلوک ها واگذار می شود.

سیدرضا فاطمی امین در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال حسن نوروزی نماینده رباط کریم درباره علت عدم انتصاب مدیرعامل ایران سهامداران خودرو و سایپا گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تمایلی به انجام این کار ندارد. کسب و کار. و در این راستا در حال پیشبرد برنامه های خود هستیم.

وی ادامه داد: سهام شرکت ایران خودرو به شرح زیر است: هشت درصد از سهام صادرات، بانک های تجاری و ملی، 5.7 درصد سازمان گسترش و نوسازی، 27 شرکت کروز، سه درصد از صندوق بازنشستگی، پنج درصد. از عطیه صبا و 25 درصد خودش.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مردادماه سال 1395 مجمع شرکت ایران هدروا تشکیل شد که بانک های صادراتی و ملت در این مجمع سهامدار نبودند.

وی ادامه می دهد: برای شرکت سایپا نیز همین روند وجود دارد. 17 درصد سهام برای توسعه و تمدید، 15.6 درصد برای صندوق بازنشستگی و فولاد و 40 درصد برای خود سهامداران که یک پدیده نادرست است.

وی ادامه داد: روال برگزاری مجامع در شرکت های ایران خودرو و سایپا قانونی بود، تاکید می کنیم دولت سرمایه گذار این شرکت ها نباشد. به همین دلیل است که می خواهیم جلوی اقدامات دولت را بگیریم. خدای نکرده هر چه زودتر این کار انجام می شود.

وزیر صمت درباره قیمت گذاری خودرو گفت: قیمت گذاری شورای رقابت باعث سوددهی شرکت های وارداتی و شرکت هایی بر اساس از دست دادن تولید شده است. این به دلیل سیستم قیمت گذاری است که باید هر چه زودتر حل شود.

فاطمی امین با اشاره به چالش های موجود در سایر صنایع مانند صنایع غذایی، نساجی، لوازم خانگی گفت: خوشبختانه توانسته ایم مشکلات سایر صنایع را با موفقیت حل کنیم. در روز رای اعتماد قول دادم قیمت سیمان به قبل از قیمت برگردد و برخی گفتند در این کشور امکان ندارد یک کالا گران شود و دوباره کاهش قیمت پیدا کند، اما دیدیم که در یک ماه آینده. قیمت ها و بازار آن تا به امروز با ثبات باشد. در حوزه فولاد نیز به همین ترتیب، قیمت ورق و میلگردهای آرماتور با وجود تعطیلی و استفاده از یک سوم ظرفیت تولید فولاد مبارکه ثابت ماند. با وجود اینکه دلار به 30 هزار تن رسید.

وی خاطرنشان کرد: 9 پروژه برای مدیریت صنعت خودرو شناسایی شده است که در سال 1401 احیای اولیه صنعت خودرو را خواهیم داشت و به تولید 6000 دستگاه خواهیم رسید، در سال 1402 سرمایه گذاری بیشتری انجام می شود و در نهایت در سال 1404 صنعت خودرو با رشد افتخار خواهد کرد. دریافت خواهد کرد. بنابراین باید گفت برای برون رفت از این تلاطم دو سال زمان نیاز داریم تا مشکلات صنعت خودرو حل شود.

وی ادامه می دهد: در نظر داریم هر سه ماه یکبار گزارش شفافی از عملکرد وزارتخانه منتشر کنیم، اخیرا آمار 100 پروژه و برای همه نمایندگان ارسال کرده ایم و امیدواریم با اصلاح ساختار و ساختار، از بدبختی صنعت خودرو خارج شویم. مدیریت.”

دیدگاهتان را بنویسید