استیضاح «فاطمی امین» اعلام نشد/ تفکیک وزارت صمت با لایحه دولت


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879202

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر صمت اعلام نمی شود زیرا دو ماه به دولت فرصت می دهیم تا لایحه تفکیک وزارت صمت را ارائه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: 7 روز از درخواست دسته جمعی نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت می گذرد و باید امروز تصمیم گیری شود. ابتدا باید تصریح کنم که هر سه قوه وظیفه خود می دانند خدمت به مردم باشند و با هماهنگی، همدلی و هم افزایی مشکلات کشور را حل کنند.

وی افزود: اگر روزی مجلس شورای اسلامی تصمیم به استیضاح وزیری گرفت دلیلی جز این نیست که راه حل این مشکل استیضاح است. مثلا امروز تناقضات، وضعیت معیشتی و مشکلات مردم در حوزه خودرو وجود دارد و یکسری مشکلات در وزارت صمت وجود دارد و اگر نمایندگان مجلس بخواهند وزیر صمت را استیضاح کنند، جز اصلاح پرونده ها و اصلاحات در نظر ندارند. از دولت حمایت کنید. این به معنای تفاوت مجلس و دولت نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بالاخره مجلس شورای اسلامی یکسری وظایف ذاتی دارد و باید به وظایف خود عمل کند و دولت هم یک سری وظایف ذاتی دارد که باید به وظایف خود عمل کند و نباید به وظایف خود آلوده شود.

کلیباف با اشاره به اینکه وزارت صمت یکی از سخت ترین مجموعه های وزارتخانه های دولتی است، تاکید کرد: امروز تجارت، صنایع بزرگ و صنایع کوچک در وزارت صمت متمرکز شده است و همه قبول داریم که این وزارتخانه مشکلات ساختاری دارد که من دارم. بارها به رئیس جمهور گفته اند.”

وی افزود: مجلس شورای اسلامی اذعان داشته است که وضعیت به جایی رسیده است که وزیر صمت باید استیضاح شود، امروز 17 نماینده در لیست کاندیداهای استیضاح وزیر صمت هستند که فیش علنی است. مجلس.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که مجلس به دنبال اصلاح مسائل است و در این زمینه با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت مذاکراتی صورت گرفته است و بحث ما این است که اصلاحات ساختاری باید انجام شود. ساخته شده در وزارت صمت.» و دولت این نگرانی را دارد.

کلیباف افزود: رئیس جمهور در آخرین صحبتی که با یکدیگر داشتیم به این نتیجه رسیدند که وزارت صمت قطعا نیاز به بازنگری و تبدیل به دو وزارتخانه و دو وزیر به مجلس دارد تا این اصلاح ساختاری الف شود. فرم اصولی می شود و به زودی لایحه ای در این زمینه تقدیم مجلس می شود.

وی تاکید کرد: باز هم می گویم که قصد مجلس اصلاح پرونده ها است و دولت به این نتیجه رسیده است که باید اصلاحات ساختاری در وزارت صمت انجام دهد. با لطف الله سیاهکلی یکی از متقاضیان استیضاح وزیر صمت به صورت خصوصی صحبت کردم و او اولین فردی بود که برای استیضاح وزیر صمت دادخواست داد و هدفی جز اصلاح امور نداشت. از سیاهکلی و 16 نماینده ای که خواهان استیضاح وزیر صمت هستند به دلیل اینکه دولت تصمیم به اصلاح ساختاری در وزارت صمت دارد، خواهش می کنم به دولت فرصت دو ماهه بدهند و قطعا این کار انجام می شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید