گرانی خودرو رئیس را به وزارت صمت فرستاد / سوال دیرهنگام درباره دلایل گرانی خودرو / آیا سوال شخصی آخرین هشدار فاطمی امین بود؟

گرانی خودرو رئیس را به وزارت صمت فرستاد / سوال دیرهنگام درباره دلایل گرانی خودرو / آیا سوال شخصی آخرین هشدار فاطمی امین بود؟

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم بیان شفاف دلایل افزایش قیمت یک کالا به مردم، گفت: اینکه یک کالا به صورت ناگهانی توسط اتحادیه ها گران شود، قطعا گره ذهنی برای مردم ایجاد می کند و این نیاز را به دنبال دارد. اگر اتحادیه ها دلایل قانع کننده ای دارند، شفاف و شفاف باشد. در حضور مردم بیان شود و اگر دلیل قانع کننده نیست باید کار کرد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه در نهمین مقصد جلسات نظارت ستادی در دستگاه های اجرایی کشور و ضمن بازدید از مرکز رصد و نظارت این وزارتخانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفت و در جریان آخرین اقدامات و برنامه های این وزارتخانه قرار گرفت. وزارت امنیت برای مدیریت تولید، عرضه و توزیع کالا راهکارهای مهمی را برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های این وزارت ارائه کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ایجاد سامانه نظارت و پایش آنلاین وزارت حریم خصوصی را گامی ارزنده در راستای جمع آوری، جمع بندی و تسهیل دسترسی به اطلاعات دانست و افزود: استفاده از این اطلاعات و تحول چرخش وضعیت موجود به پاسخگویی تصمیم گیران، تصمیم گیران و اتاق های فکر در این وزارتخانه مطلوب است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش این سازمان برای کمک به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نظارت بر تنظیم بازار و ایجاد رضایتمندی در بین مردم، خاطرنشان کرد: توجه به هر دو بخش عنوان این سازمان ضروری است. گاه مصرف کننده و گاه از سوی مصرف کننده تولید کننده نباید مغرضانه باشد و با ایجاد تعادل از ظلم به تولید کننده و مصرف کننده جلوگیری کند.

رئیسی در ادامه بر لزوم بیان شفاف دلایل افزایش قیمت یک کالا به مردم تاکید کرد و تصریح کرد: افزایش ناگهانی یک کالا توسط سندیکاها قطعا گره ذهنی برای مردم ایجاد می کند و این امر ضروری است. اگر سندیکاها دلایل قانع‌کننده‌ای دارند، صریح و شفاف برای مردم توضیح دهند و اگر دلیل قانع‌کننده نبود، باید به آن رسیدگی شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از این دیدار از مسئولان این وزارتخانه خواست تا درباره دلایل افزایش قیمت خودرو توضیحاتی ارائه دهند که یکی از مسئولان وزارت امنیت پاسخ داد که از 27 آبان 1400 با به استثنای مواردی قیمت پایه انواع خودروهای داخلی در بورس افزایش یافته است، ما حفظ کرده ایم و در دو ماه گذشته رکورد تولید خودرو شکسته شده است، اما افزایش قیمت خودرو مربوط به بخشی از خودروهایی که وارد چرخه فروش و معامله نمی شوند.

رئیسی با بیان اینکه متأسفانه حوزه خودرو به محلی برای فضاسازی علیه دولت تبدیل شده است، تصریح کرد: وزارت صلح نباید شبیه خودروسازان باشد، بلکه علاوه بر مخالفت جدی با انحصار و تامین شرایط رقابتی، باید در جایگاه نظارتی قرار گیرد. و با پشتیبانی، راهنمایی و نظارت بر تقاضا، کمیت و کیفیت خودرو از سوی سازنده خودرو.

رئیسی با بیان اینکه در سال های اخیر بی توجهی به بازار خودرو آسیب جدی به این صنعت مهم وارد کرده است، گفت: باید با برنامه ریزی و اقدام سریع و دقیق در جهت ساماندهی این بخش و پایان دادن به انحصار در آن حرکت کنیم. .

رئیس جمهور در پایان به وزارت صمت به عنوان یکی از مهم ترین وزارتخانه های مرتبط با اشتغال مردم و مظهر ظاهری پیشرفت کشور اشاره و تصریح کرد: ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم با فناوری و دانش را دنبال کنید. چشم انداز استراتژیک مبتنی بر

دیدگاهتان را بنویسید