فاطمی امین در معضل استعفا یا استیضاح / جایگزینی وزیر صمت گام دوم رئیس جمهور برای اصلاح کابینه است.

فاطمی امین در معضل استعفا یا استیضاح / جایگزینی وزیر صمت گام دوم رئیس جمهور برای اصلاح کابینه است.

روز جدید : کلید واژه استعفای عبدالملکی «افزایش هماهنگی دولتی» بود و باید دید فاطمی امین چه استدلالی را رد می کند. نمایندگان پارلمان اروپا که از عملکرد وزیر صمت انتقاد می کنند می گویند که وی نتوانسته افزایش قیمت ها در بازار را کنترل کند و حتی بازار در حال تغییر خودرو را مدیریت و مدیریت نکرده است.

در چنین شرایطی یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار پایگاه خبری مدارا گفت که احتمالاً رضا فاطمی امین دومین وزیری است که در راستای سیاست ترمیم کابینه و تغییر تیم اقتصادی دولت از سمت خود کناره گیری کرده است. با این حال مشخص نیست که آیا این خروج به دلیل استیضاح در مجلس خواهد بود یا اینکه وی نیز مانند حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قبل از یک سالگی دولت استعفا خواهد داد. چرا که طرح استیضاح عبدالمالکی نیز قبل از استعفا به مجلس ارائه شده بود و منتقدان او را امضا کرده بودند. اگرچه استیضاح صورت نگرفت اما در همان زمان برخی از احتمال برکناری عبدالمالکی صحبت کردند. دستوری که می تواند از سوی رئیس جمهور برای فاطمی امین نیز صادر شود.

کلیدواژه استعفای عبدالمالکی «افزایش هماهنگی دولتی» بود و باید دید فاطمی امین چه استدلالی را رد می کند. نمایندگان پارلمان اروپا که از عملکرد وزیر صمت انتقاد می کنند می گویند که وی نتوانسته افزایش قیمت ها در بازار را کنترل کند و حتی بازار در حال تغییر خودرو را مدیریت و مدیریت نکرده است.

در حالی که رشد بازارهای کالا و خودرو ادامه دارد. در چنین شرایطی به نظر می رسد دولت و مجلس قصد دارند این پیام را به مردم بدهند که با حفظ کابینه و حفظ امیدها در جامعه، تلاش کنند تا وضعیت موجود را تغییر دهند. اما باید دید دولت قبل از یک سالگی چه بازخوردی از افکار عمومی و جامعه خواهد داشت و تا چه اندازه وضعیت اقتصادی را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید