پرونده استیضاح فاطمی امین به پایان رسید؟

پرونده استیضاح فاطمی امین به پایان رسید؟

روزنامه همشهری نوشت: گمانه زنی های چند ماهه درباره ترمیم کابینه دولت سیزدهم بار دیگر از سوی سخنگوی دولت تکذیب شد.

گمانه زنی های چند ماهه درباره احیای کابینه سیزدهم بار دیگر از سوی سخنگوی دولت تکذیب شد. پایان اولین سال فعالیت دولت، نارضایتی برخی از وزرای کابینه در کنار مفاد توافق هسته ای و احتمال احیای برجام تنها بخشی از بهانه های رسانه ها برای پیش بینی موجی از تغییرات وزرای دولت سیدابراهیم بود. رئیسی. این فرصت از سوی برخی از محافل خبری و رسانه ای نیز فراهم شد که در صورت انشعاب وزارت امنیت به 2 وزارتخانه صنعت و تجارت، رئیس جمهور از این فرصت برای تعیین چهره های جدید در کابینه استفاده خواهد کرد. اما ترجیح رئیس دولت سیزدهم حفظ ترکیب کابینه بود. به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز یکشنبه گفت: رئیس جمهور تصمیمی برای تغییر کابینه ندارد و وزرای اقتصادی دولت نیز هیچ تغییری انجام نمی دهند.

خردادماه امسال با استعفای حجت عبدالمالکی از دولتمردان کابینه سیزدهم، احتمال برخی تغییرات دیگر نیز افزایش یافت. شروع تدریجی برخی انتقادات مجلس از استیضاح نیز به این گمانه زنی دامن زده است. کسب حد نصاب استیضاح رضا فاطمی امین و اخطار به نمایندگان برای برکناری وی در تیرماه به عنوان دومین گام در خواست تغییر کابینه سیزدهم تلقی می شد اما این موضوع نیز با رایزنی های رئیس مجلس به زمان دیگری موکول شد. امضاکنندگان استیضاح تیرماه تاکید کردند که استیضاح وزیر صمت حد نصاب لازم را دارد و هیات رئیسه باید درخواست استیضاح را اعلام کند. محمدباکر کلیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی 16 تیرماه استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را اعلام نکرد و از نامزدهای استیضاح خواست 2 ماه به فاطمی امین مهلت دهند. این فرصت امروز (دوشنبه) به پایان می رسد و نمایندگان مجلس از عملکرد فاطمی امین در وزارت صمت راضی به نظر می رسند و دیگر خبری از استیضاح نیست.

استفاده از حداکثر فرصت قانونی برای معرفی وزیر جدید کار به دولت نیز نشان از توجه به تغییر کابینه و حرکت رئیس جمهور با احتیاط بیشتری داشت. کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس روز گذشته در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: دوره نظارت 3 ماهه آقای زهدیوفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 3 شهریور به پایان می رسد و وزیر پیشنهادی این وزارتخانه معرفی می شود. این هفته به مجلس برای رای اعتماد.» احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: انتخاب مدیر شایسته از دیگر خطوط قرمز است. مهمتر از احترام به افراد، احترام به دولت، نظام و مردم است؛ احترامی که بتواند سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی ایجاد کند؛ بنابراین با کمال احترام، مدیران ناکارآمد و فاقد توانایی خدمت باید مواضع خود را برای افراد مؤثر ترک کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید