فاطمی امین در پرونده استیضاح: رئیسی اسطوره مبارزه با فساد است. من هم اولین مدعی مبارزه با فساد در دولت هستم

فاطمی امین در پرونده استیضاح: رئیسی اسطوره مبارزه با فساد است.  من هم اولین مدعی مبارزه با فساد در دولت هستم

روز جدید سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه استیضاح خود گفت: سید ابراهیم اسطوره و نماد مبارزه با فساد است و من اولین رقیب مبارزه با فساد در دولت هستم. وی افزود: فساد و خویشاوندی به ما نمی چسبد، اما می گویند در وزارتخانه تعهدات خانوادگی داشتم.

به گزارش «انقطر»، «سیدرضا فاطمی امین» امروز (سه شنبه) در جلسه استیضاح خود در صحن علنی شورای اسلامی، افزود: فساد و خویشاوندی به ما نمی چسبد، در حالی که گفته می شد من در خانواده وظایف خانوادگی داشتم. دفتر

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی دولت، وی گفت: با وجود اینکه برادری ندارم و در تصادف جاده ای کشته شد، دو بار عنوان شد که برادرم را در فولاد مبارکه یا آستان قدس رضوی درگیر کرده ام. “

فاطمی امین با بیان اینکه در پولشویی عقب هستیم، به ادعای برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این ادعا در صحن علنی ایران مطرح شده است، باید پیگرد قانونی داشته باشد.

وی تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که دوستانم در زمینه واردات خودرو فعالیت داشتند. این یک ادعای بزرگ است و اگر ثابت شود من استعفا خواهم داد، اما اگر ثابت نشود، متهمان باید پاسخگو باشند.

وزیر صامت تاکید کرد: طرح این اتهامات به یک مدیر دولتی غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: نقاط ضعفی که به من وارد شده را قبول دارم اما باید گفت چه گرفتیم و الان چه شرایطی داریم؟

فاطمی امین ادامه داد: در وزارت حریم خصوصی چهار سال پیش پنج وزیر و ناظر آن را مدیریت کردند که حاوی دو پیام است؛ اولاً، وزارتخانه ای چالش برانگیز، مشکل ساز و پیچیده است و ثانیاً فاقد ثبات حکومتی است.

وی گفت: چالش های زیادی در این وزارتخانه وجود داشته و مشکلات زیادی را به ارث برده ایم. قبول دارم که مشکلات زیادی در وزارت حریم خصوصی وجود داشته و دارد و به همین دلیل آنها را در اولویت قرار دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امروز اتفاقات بزرگی در صنعت و اقتصاد کشور رخ داد و من حامل مژده ای برای شما نمایندگان مردم هستم.

وضعیت صنعت خودرو غیرقابل دفاع است اما رو به بهبود است

وی افزود: خودرو داستان غم انگیزی است، نه من، نه شما، نه رهبر معظم انقلاب و نه مردم از وضعیت خودرو و کیفیت آن در کشور راضی هستیم.

فاطمی امین تصریح کرد: در این حوزه دو کار می توانیم انجام دهیم، یا کنار بایستیم و نقد کنیم و به خودروسازان ضربه بزنیم، یا مسئولیت پذیر باشیم و نقد کنیم و دنبال کنیم. بار دوم را انتخاب کردیم.

وی گفت: خبر خوب این است که روند حرکت در صنعت خودرو مناسب شده است، هرچند هنوز راضی نیستیم. وضعیت صنعت خودرو قابل دفاع نیست اما رو به بهبود و رشد است.

وزیر صامت تصریح کرد: کار در حوزه خودرو را به سه فاز تقسیم کرده ایم و در فاز اول که از مهرماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، تمرکز بر ثبات تولید است.

وی به گزارش سال گذشته سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد که در آن انتقاد شدیدی از حضور بیش از 170 هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود داشت اما این رقم اکنون به صفر رسیده است.

فاطمی امین بیان کرد: مشکل نقدینگی در صنعت خودرو بدون اضافه برداشت از بانک مرکزی حل شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد رشد 300 درصدی تولید خودروهای کامل، 47 درصدی در تولید وانت، 140 درصدی در تولید کامیون و تراکتور، 78 درصدی در تولید اتوبوس و 450 درصدی در تولید خودروهای سواری هستیم. مینی‌بوس‌ها. پرداخت پول ماشین‌های شما.

وزیر صامت یادآور شد: همه ما نسبت به موضوع کیفیت خودرو انتقاد و اعتراض داریم، اما در کوتاه مدت نمی توان مشکلات کیفی خودرو را حل کرد. امروزه بیش از 300 پروژه توسط خودروسازان برای ارتقای کیفیت محصولاتشان تعریف شده است و حرکت آغاز شده در حال پیشرفت است.

وی درباره موضوع انحصار در صنعت خودرو گفت: در حالی که تا سال گذشته خودروسازان خصوصی هفت درصد از کل تولید را داشتند، امسال این رقم بیش از دو برابر شده و به 15 درصد رسیده است که به معنای کاهش انحصار است. .

اگر ادعای نقش دوستان در واردات خودرو ثابت نشد، نمایندگان باید پاسخگوی مردم باشند.

فاطمی امین به موضوع واردات خودرو نیز اشاره کرد و گفت: من یکی از پیگیران بحث واردات خودرو به کشور و صحبت هایی بودم که امروز در مجلس مطرح شد و مدعی شدند دوستانم در واردات دست داشته اند یا اینکه در تولیت آستان قدس رضوی با شرکت من وارد کرد من نمیبخشم کاری که کردند.

وی تصریح کرد: اگر این حرف ها ثابت شود من استعفا می دهم اما در صورت ثابت نشدن شاکیان باید مسئولیت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید