40 درصد از سهام معدن مس یانگ جا به ساکنان سیستان واگذار می شود

ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793473

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس:

محمد سرگزی گفت: 40 درصد از سهام معدن مس جنجا جا در اسناد مناقصه به سیستانی ها واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سرگزی رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس در گفتگو با عصر هامون گفت: توجه ویژه به ظرفیت سیستان و بلوچستان، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در این منطقه از اولویت های مجلس است. یکی از ظرفیت ها محسوب می شود.

وی یکی از نقاط دیدنی منطقه را معدن مس جان جا دانست که با وجود پتانسیل بالا و ذخایر معدنی قابل توجه به آن توجه چندانی نشده است و افزود: در این راستا احداث کارخانه فرآوری مس در سیستان آغاز شده است.»

به گفته نماینده مردم سیستان در مجلس، پس از تلاش برای آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه فرآوری مس جان جا جا و دعوت از شرکت های دارای دستاوردهای موفق در این زمینه، سه شرکت معتبر برای ورود به مرحله مناقصه پذیرفته شدند.

وی افزود: در همین راستا جلسه ای با فاطمی امین وزیر صمت و جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد که در آن جلسه بر لزوم بهره مندی مردم سیستان از این طرح بحث و تبادل نظر شد.

سرگزی گفت: یکی از اولویت های این پروژه در منطقه باید بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم سیستان باشد و لازم است شهروندان سیستانی سهامدار این معدن محسوب شوند.

وی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده و اقدامات بعدی مقرر شد 40 درصد از سهام معدن مس جان جانجا با اولویت اسناد مناقصه به ساکنان منطقه واگذار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید