90 هزار کیلومتر زمین در سیستان و بلوچستان تحت پوشش طرح اکتشاف ایمیدرو / 1000 فرصت شغلی در سیستان در معدن مس جان جا فراهم شد.

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793834

در سفر معاون صنایع معدنی وزارت صمت از سیستان؛

معاون معدنی وزارت صمت گفت: 90 هزار کیلومتر مربع از اراضی سیستان و بلوچستان تحت پوشش طرح اکتشاف ایمیدرو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ وجیه الله جعفری معاون صنایع معدنی وزارت صمت در سفر به شمال استان برای بازدید از پروژه ها و صنایع معدنی این منطقه گفت: در تلاش هستیم در جهت اجرا و توسعه منطقه سیستان و بلوچستان گام برداریم. توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و شرکت های تابعه آن در اسرع وقت لغو می شود.

وی بیان کرد: در حوزه سیستان و بلوچستان طرح اکتشاف معادن در حدود 90 هزار کیلومتر مربع از اراضی منطقه سیستان و بلوچستان توسط ایمیدرو و شرکت های تابعه آن را آغاز کرده ایم که عمده این معادن در منطقه سیستان است.

جعفری افزود: حدود 54 محدوده معدنی قابل ثبت به عنوان پروانه اکتشاف و عمدتاً شامل مواد فلزی مانند طلا، مس، منگنز و غیره را شناسایی کرده ایم. تا پایان دی ماه گزارش برخی از این مناطق برای مجوز اکتشاف به استان صادر می شود و بقیه در دست اقدام است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت ادامه تحقیقات در 54 نقطه منطقه سیستان به ذخایر خوبی دست یابیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنعت معدن ایران (ایمیدرو) با اشاره به اینکه ایمیدرو 25 درصد از کل عملیات انجام شده در کشور را به سیستان و بلوچستان توزیع کرده است. وی افزود: تلاش می کنیم تا پایان امسال سرمایه گذاری کنیم. از یک حراج مشخص عبور کنید و کار خود را در جانجا شروع کنید و این یکی از برنامه های جدی ما است.

جعفری افزود: همچنین باید کارهایی انجام دهیم که شامل اقدامات زیربنایی و آموزش نیروها در منطقه باشد، تلاش می کنیم مردم منطقه در این پروژه مشارکت کنند تا علاقه اصلی به آنها برسد. وی با اشاره به اینکه عمده عرصه های منطقه طلا و مس است، ابراز امیدواری کرد تا چهار سال آینده با اجرای طرح های اکتشافی دو تا سه حوزه معدنی دیگر به عنوان مناطق مستعد استان اضافه شود.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: 350 میلیارد تن هزینه مطالعات ایمیدرو در سیستان و بلوچستان است و این روند ادامه دارد و محدودیتی در این زمینه قائل نشده ایم چرا که معادن جدید موجب توسعه اقتصادی می شود.

آغاز فعالیت سرمایه گذاری در معدن مس سیستان تا پایان بهمن ماه

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داده تا پایان بهمن ماه در معدن مس جان جا سیستان ورود و سرمایه گذاری را آغاز کند. امسال. سال.”

وی بیان کرد: معدن یکی از ظرفیت های سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه سیستان است و معادن زیادی در این منطقه وجود دارد و تاکنون کار خاصی برای بهره برداری از آنها انجام نشده است مانند معدن مس یانگ یانگ.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این معدن مشابه معدن رفسنجان و دارای ذخایر زیادی است. در مجلس شورای اسلامی به آینده این معدن امیدوارم.

اشتغال هزار نفر در معدن مس جان جان جا

وی خاطرنشان کرد: بر اساس وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت تا پایان بهمن ماه امسال شاهد ورود و شروع فعالیت سرمایه گذاری در معدن مس جان جا جا سیستان خواهیم بود و بر اساس برآوردهای اولیه در اولین قدم، هزاران نفر «استخدام خواهند شد.

دهمرده تاکید کرد: بر خلاف سایر معادن، 30 تا 40 درصد سهام این معدن متعلق به مردم سیستان خواهد بود.

وی گفت: در جلسه امروز در مورد کارخانه لاستیک سازی، مزرعه بادی و سایر کارگاه ها و کارخانجات مشابه بحث شد تا با توجه به زیرساخت هایی مانند منطقه آزاد، راه آهن و … شاهد پایداری بیشتر باشیم که در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید