اجرای 170 هزار کیلومتر شبکه نوری در کشور / سیستان و بلوچستان دومین استان در اجرای طرح جهاد نوری


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878440

عملیات نهضت جهادی توسعه فیبرهای نوری شرکت مخابرات ایران نجما در سیستان و بلوچستان با 1600 کیلومتر فیبر نوری به عنوان دومین استان کشور آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاحیه نهضت جهادی توسعه فیبر که در دانشگاه امام رضا (ع) سیستان و بلوچستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان دومین استانی است که اجرای طرح جهاد فیبر نوری در کشور است، گفت: استان قزوین اولین استانی است که این طرح را اجرا می کند.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران برای شروع اجرای فیبر نوری در استان گام های بلندی برداشته است. این طرح علاوه بر ایجاد خیر و برکت برای استان می تواند الگویی برای فعالیت های جهادی دانش بنیان در سراسر کشور باشد.

وی با اشاره به آغاز نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان افزود: کارهای انجام شده در این استان برگرفته از تفکر جهادی است که امیدواریم با گسترش و توسعه آن در سایر استان ها بتوانیم سهمی داشته باشیم. برای توسعه کشور.»

سلطانی گفت: زیرساخت های ثابت در دنیا سال هاست که به سمت فیبر نوری حرکت می کند که از 10 سال گذشته شروع شده و اکنون 170 هزار کیلومتر فیبر شرکت مخابرات در سراسر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در این راستا اراده ملی تصمیم گیران و تصمیم گیران حوزه ارتباطات می تواند در تحقق فیبر جهادی مخابرات بسیار موثر باشد.

این مقام مسئول افزود: با توسعه زیرساخت های فناوری و مدیریت زمان و مکان و تمرکز بر مشاغل جدید، شاهد تحول جدی تری در مشکلات دیجیتال و اقتصادی هستیم.

حسین مدرس کیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی جهادی توسعه الیاف در قالب نجما در یک هزار و 600 کیلومتر الیاف با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد تن در مدت سه سال در استان انجام می شود.

وی افزود: افزایش سرعت اینترنت، افزایش پوشش مخابراتی، رفع نواقص و مشکلات احتمالی حوزه مخابرات در سایز تلفن همراه از جمله مزایای این طرح است که به توسعه استان به عنوان بستر توسعه کمک می کند. و رونق ارتباطات و مخابرات از مزایای فیبر نوری بهره ببرید.

این معلم خیابانی گفت: این طرح که از ابتدا قرار بود در سه شهر زاهدان، زابل و ایرانشهر اجرا شود، امروز مقرر شد در سه شهر کنارک، هش و سراوان اجرا شود.

وی گفت: این استان بالغ بر 9 استان دارد که توسعه شبکه مخابراتی در این منطقه یک ضرورت ضروری است. پایدار در مرز، گسترش و تقویت زیرساخت های ارتباطی در بخش های امداد و نجات، امنیتی و انتظامی را از اولویت های این پروژه در استان دانست.

معلم خیابانی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر اولویت های این طرح در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و ابراز کرد: علاقه مندان اربعین به توسعه و تقویت زیرساخت های ارتباطی این مرز توسط شرکت مخابرات توجه کنند.

وی گفت: بخش کلیدی این هدف ایجاد مشاغل مبتنی بر الکترونیک و فناوری اطلاعات است که بتواند مشاغل خانگی، روستایی و خرد را دنبال کند و از آن طرح بهره مند شود.

در پایان این مراسم تفاهم نامه حرکت جهادی توسعه فیبر شرکت مخابرات ایران «نجما» بین استان سیستان و بلوچستان و شرکت مخابرات ایران امضا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید