حل مشکلات مخابراتی با طرح جهادی توسعه فیبرهای نوری/ عزم دولت سیزدهم برای تسریع در توسعه زیرساخت ها در سیستان و بلوچستان


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878872

هنگامی که ایده های دانش محور تبدیل به حل مسئله می شوند.

دولت سیزدهم از بدو تاسیس تا کنون برای رفع مشکلات و معضلاتی که دولت های گذشته با وعده شکسته شدن وعده ها مانع از پیشرفت و رونق در عرصه های مختلف شده اند، تلاش کرده است. نمونه آن طرح جهادگران برای توسعه فیبر نوری در بزرگ ترین استان کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی در استان پهناور سیستان و بلوچستان بسیار ضعیف است و در برخی مناطق پوشش مخابراتی و شبکه ای وجود ندارد که این مشکل در عصر امروز است. نقطه ضعف بسیار جدی تلقی می شود و نیازمند تقویت و توسعه پوشش مخابراتی و زیرساخت های ارتباطی در این حوزه و توجه بیشتر مسئولان است.

امروزه عرصه ارتباطات و اینترنت یک ضرورت برای جامعه و افراد است چرا که بسیاری از کسب و کارها به این شکل اداره می شوند تا ارتباطات بتواند نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جامعه داشته باشد.

سیستان و بلوچستان که از نظر موقعیت مرزها و بنادر دارای ظرفیت های بالقوه و منحصر به فردی است می تواند تحول شگرف و عظیمی را در اقتصاد کشور نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس رقم بزند. و برای رسیدن به این هدف بزرگ باید به زیرساخت ها و شبکه های ارتباطی در این استان توجه ویژه ای شود چرا که بدون اینترنت و بستر ارتباطی امکان برقراری ارتباط گسترده با دنیا وجود ندارد.

اگرچه دولت های گذشته وعده های زیادی در خصوص توسعه زیرساخت های ارتباطی و توسعه شبکه نوری در استان داده بودند که متأسفانه محقق نشد، اما حتی وزیر ارتباطات دولت سابق نیز قول داد تا اردیبهشت ماه عملیات اپتیکی سیستان و بلوچستان به سطح قابل قبولی برسد. و سعی خواهیم کرد با کمترین سختی و در سریع ترین زمان ممکن فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات را در این استان بسازیم که متاسفانه نشد.

در دولت سیزدهم شرکت ملی مخابرات ایران، جنبش جهادی عملیات توسعه فیبر نوری نجما را در سیستان و بلوچستان با 1600 کیلومتر فیبر به عنوان دومین استان کشور آغاز کرد. استان حل خواهد شد.



سیستان و بلوچستان دومین استان پایلوت طرح نجمه است.

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح جهادی توسعه فیبر نوری علاوه بر برنامه سالانه برای استان ها می تواند به رفع مشکلات سرعت ببخشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مخابرات سیستان و بلوچستان مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد و این طرح نیاز به کمک و همکاری سایر دستگاه ها دارد، افزود: اعتبارات توسط دولت تامین می شود که اوایل سال گذشته امضا شد و حدود 900 کیلومتر انجام شد. تکمیل شده و در حال اجراست، اما وام ها کم است.

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت مخابرات ایران گام های بسیار بلندی برای آغاز عملیات نوری در استان برداشته است که این طرح علاوه بر ایجاد خیر و برکت برای استان می تواند الگویی برای فعالیت های جهادی دانش بنیان در سراسر کشور باشد. “

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: دومین استان در این پروژه بعد از قزوین، سیستان و بلوچستان است و به دنبال پروژه هایی با بازدهی سریع هستیم تا چرخ اقتصاد را به حرکت درآوریم، زیرا اگر وضعیت درآمدی را بهبود ندهیم، ما نمی توانیم جای دیگری کار کنیم. .

سلطانی گفت: شرکت مخابرات ایران در 12 سال گذشته با سیاست های غلط دولت ها دچار مشکل شده است چرا که هزینه خرید تجهیزات مخابراتی ارزی بوده و درآمد عملیاتی 73 درصد و سود خالص 99.2 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: درصد سود به درآمد در سال 1390 حدود 27 درصد بوده و در سال 1400 به حدود هفت درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه خرید تجهیزات در ایران زیاد است، گفت: در برخی موارد این تجهیزات دست دوم یا دست سوم خریداری می شود.



توسعه زیرساخت های مخابراتی تا پایان سال

ابراهیم محمودزاده، رئیس هیات مدیره مخابرات ایران گفت: بحث مخابرات یک موضوع انسانی برای راه اندازی مشاغل خانگی است و کسب و کارهای کوچک و منابع در سیستان و بلوچستان تامین می شود و دولت در این زمینه کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با قیمت پایین امکان برقراری ارتباط مستمر در مجموعه شهری به صورت فیبر وجود دارد و با کمک دولت طرح «اجاره و USO» را در روستاها اجرا خواهیم کرد. استان و با همکاری نهادها و مردم باید هر چه سریعتر کارها انجام شود.

محموده تاکید کرد: اولویت در سیستان و بلوچستان دو پروژه بزرگ زیربنایی است و علاوه بر آب و گاز، زیرساخت های مخابراتی نیز باید فراهم شود و همچنان به نیازمندترین مناطق توجه ویژه شود.

وی با امید به اینکه استان امیدها و امیدهای خوبی به آینده دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال رکورد خوبی در زمینه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان به ثبت برسانیم.

حسین مدرس هیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به عنوان نماینده عالی دولت این قول را می دهم که مجموعه مخابرات بتواند از تمامی امکانات دولتی برای حمایت از اجرای این پروژه و صدور مجوز استفاده کند تا بتوانیم این پروژه را انجام دهیم. در کوتاه ترین زمان ممکن: «بیایید جهاد کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید