ضعف زیرساخت های مخابراتی سیستان و بلوچستان را متوقف نمی کند / قطعی های مکرر و آنتن دهی صدای نمایندگان را بلند کرد


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822554

ضعف زیرساخت های مخابراتی و تداوم قطعی خطوط تلفن همراه در سیستان و بلوچستان علاوه بر گلایه مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز نگران کرد.

«دست من نبودم، آستینم مقصر بود»، این جمله مصداق واقعی بیان مشکلات مردم صبور سیستان و بلوچستان در حوزه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی بر اساس قطع مداوم آنتن است. اغلب خطوط تلفن و اینترنت قطع می شود.

مردم این نقطه از کشور در تمامی مناطق شهری و روستایی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که به دلیل آن تردد اجباری روزانه کودکان و دانش آموزان برای آموزش مجازی به بالای کوه، دیوار خانه ها یا نخل ها برای گفتگوی کوتاه. یا استفاده از اینترنت تنها بخشی از آن است.

قطع مکرر خطوط تلفن و عدم آنتن دهی صدای نمایندگان را درآورد

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از حق مردم در حل این مشکل که مصیبت تکراری آنهاست، به این نکته اشاره کرد که مردم هر روز با من تماس می گیرند و پیامک می فرستند قطع کنید یا اگر کنتور دزدیده شود چاره ای برای حل مشکل وجود ندارد، بگویید: مردی در شاه ایران می گوید یک سال و نیم پیش 15 میلیارد فولاد در صنعت سرمایه گذاری کرده است اما بعد از این مدت تلفنی تعیین نکرده است. خط

وی افزود: مسائل و مشکلات مخابرات سیستان و بلوچستان را به استاندار ارائه کردم و این نگرش را پیگیری کردیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین با نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار برای جایگزینی مدیر مخابرات صحبت کردم. اگر تغییری ایجاد نشود باید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بپرسیم.



آنتن، آرزوی دور مردم سیستان و بلوچستان

بسیاری از ساکنان می گویند که برای برقراری تماس تلفنی باید کنار پنجره بنشینند، روی پشت بام یا وسط خانه بایستند. مردم عادی نیز در انجام کارها با کوهی از سختی مواجه هستند.

به گفته این افراد، سرقت کابل تلفن بزرگترین معضلی است که مسئولان به لطف سارقان آن را فراموش کرده اند و بخش زیادی از شهروندان با وجود اقدامات کنترلی مستمر، به نتیجه مطلوب از سوی مسئولان نرسیده اند. ماه ها مشکلات آنها را حل کنید مناطق شهری این کشور در کما هستند.



قطار وعده های محقق نشده دولت روحانی بی تدبیر ادامه دارد

در برخی نقاط سیستان و بلوچستان مانند سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن این مشکل بیشتر نمایان شده است تا جایی که انتشار تصاویر و مطالب یکی از دانش آموزان منطقه بم در شبکه های اجتماعی و … رسانه ها دولت را وزیر ارتباطات روحانی کرده اند. این منطقه دراز شد و قول داد تا اردیبهشت 1400 این مشکل را حل کند، اما این اتفاق نیفتاد زیرا قطار وعده های نافرجام این دولت در مسیر بود. و مردم این سرزمین همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

موبایل و اینترنت در «سرباز» به کما رفتند

در روزهای اخیر، ساکنان منطقه کیشکور سرباز از قطع شدن خطوط تلفن همراه و قطع شدن شبکه ایرانسل و اینترنت خبر داده‌اند و می‌گویند از زمانی که تلفن‌های همراه در این منطقه آنتن‌دهی کردند، این بخش همواره با قطعی‌های مکرر مواجه بوده است. و ما ثبات آزمایشی نداشته ایم.

محمد رئیسی یکی از اهالی منطقه با تاکید بر اینکه دسترسی به اینترنت در عصر ارتباطات یکی از نیازهای اساسی زندگی است، گفت: اکثر اوقات فرزندان ما برای دسترسی به اینترنت باید بیش از 15 کیلومتر را طی کنند. “

شکایت مردم درست است


فرامرز دانش فرماندار سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سیستان و بلوچستان 5500 کیلومتر شبکه هوایی داریم و شهرستان سرباز نیز به دلیل کوهستانی بودن از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: اولین اقدامی که پس از روی کار آمدن من برداشته شد این بود که بتوانیم مشکل فیبر نوری در محدوده سرزمینی این شهر را که به طور ناخواسته نقض شد، حل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: این مشکل نه تنها در قطعه کشیکور، بلکه در مرکز شهر و در قطعه های منان و نسکند وجود دارد.

وی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده در استان و جلسه ای که با وزیر ارتباطات و استاندار و نماینده حوزه انتخابیه داشتیم، در مرحله اول مقرر شد 1200 شبکه برای کل استان وجود داشته باشد و شامل نشود. شهر سربازان که مردم مشکل قطعی ارتباطی ندارند.

دانش گفت: ابتدا با توجه به اهمیت مرکز شهرستان حدود 15 کیلومتر ارتباط زمینی از روستای شاردار به مرکز شهرستان ایجاد شده است.

فرماندار افزود: پیمان کار در منطقه کیشکور کار می کند و هم اکنون مشکل 20 درصد منطقه کشکیکور روستای بزرگ حاجی آباد برطرف شده است.

وی گفت: هدف اصلی دولت در برنامه ششم توسعه این است که روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

به گفته بخشدار شهرک سرباز، پیگیری دیگری در حوزه ارتباطات شهری انجام شده است. اینترنت پرسرعت این شهر از 4 درصد به 60 درصد رسیده است که 60 هزار نفر از آن ها اینترنت پرسرعت دارند. درصد روستاهای پرجمعیت، اینترنت پرسرعت مجاز است.

مردم باید صبور باشند تا مشکل حل شود

وی ادامه داد: انتظار ما از مردم منطقه کاشیکور این است که تا دو سه ماه آینده حمایت و حوصله لازم را برای حل این مشکل داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: از مردم منطقه می خواهیم در صورت شناخت افرادی که عمدا باعث نارضایتی مردم می شوند، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دانمارکی خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که در این منطقه افتاده این است که با همکاری مخابرات ایرانشهر یک گروه ارتباطی در منطقه مستقر شده تا به محض قطع ارتباط در کمتر از 12 ساعت مشکل را حل کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید