عزم جدی وزارت ارتباطات برای تولید تجهیزات مخابراتی نوری و توسعه اینترنت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای تولید انواع تجهیزات مخابراتی نوری در کشور خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه ریزی های دولت و وزارت ارتباطات برای توسعه جهانی فیبرهای نوری در کشور، وضعیت تولید و واردات تجهیزات مخابرات نوری در کشور چگونه است؟ وی گفت: در حال حاضر کشور تجهیزات اپتیکال غیرفعال تولید می کند و در بخش تجهیزات فعال بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز در کشور تولید می شود.

زارع پور ادامه داد: با وجود تولید برخی تجهیزات مخابراتی نوری فعال در کشور، همچنان نیاز به واردات در این حوزه وجود دارد و هم اکنون بخشی از تجهیزات به صورت وارداتی فرآوری می شود. از آنجایی که تاکنون بازاری در این بخش در کشور وجود ندارد، تولیدکنندگان اقدام به تولید این تجهیزات نکرده اند.


در بازار تجهیزات پسیو صنعت مخابرات یک تولید کننده بلند مدت وجود دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تلاش می کنیم به شرکت های فعال در این حوزه کمک کنیم تا تولیدات خود را در این بخش افزایش دهند تا با انجام تحقیقات مربوطه بتوانند این تجهیزات را وارد کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حتی بخشی از تجهیزات تولید داخل در صنعت مخابرات نوری به کشورهای دیگر صادر می شود. یعنی شرکت های داخلی علاوه بر اینکه نیاز کشور در این زمینه را با تولیدات داخلی تامین می کنند و نیازی به کالاهای خارجی نداریم، محصولات را به بازارهای خارجی نیز ارسال می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید