عزم جدی دولت برای تسریع در پروژه توسعه اینترنت با فیبرهای نوری


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835108

معاون وزیر ارتباطات اجرای طرح توسعه شبکه اینترنت نوری را نیازمند حمایت دولتی از فعالان بخش خصوصی دانست و گفت: این حمایت ها در دو بخش حمایت مالی و رفع موانع اپراتورها انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق عباسی شاهکوه، رئیس رگولاتوری ارتباطات رادیویی با بیان اینکه پروژه FTTx گفت: حمایت های دولت در دو بخش حمایت مالی و رفع موانع و محدودیت ها، اپراتورهای قائم انجام می شود.

او گفت که دولت برنامه هایی را در قانون بودجه 1401 ارائه کرده است تا به تعامل بهتر با شهرداری ها، وزارت نیرو و سایر ذینفعان برای رفع محدودیت های اپراتورها کمک کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت مالی دولت از اپراتورها برای پیشرفت پروژه FTTx افزود: در این راستا دولت چند اقدام مهم انجام داده است که نشان از عزم دولت برای حرکت رو به جلو دارد.

وی تصمیم روز گذشته هیئت دولت را یکی از اقدامات مهم حمایت از بخش خصوصی و ترغیب آنان به حضور فعال در این طرح دانست و افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت توسعه شبکه ارتباطی ثابت نوری صورت گرفت.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیش از این این رقم 3 درصد و در مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 5 درصد تعیین شده بود که دیروز هیئت دولت به 8 درصد افزایش یافت و به این ترتیب از این طرح حمایت شد.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه پروژه توسعه شبکه فیبر ثابت (FTTx) یکی از پروژه های مهم دولت سیزدهم است، گفت: امیدواریم با همکاری همه ذینفعان بتوانیم به اهداف تعیین شده در پروژه فیبر برای توسعه دست یابیم. اپتیک.”

گفتنی است پوشش 20 میلیون خانوار ایرانی از طریق شبکه نوری از اهداف تعیین شده در این طرح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید