عزم جدی دولت سیزدهم در توسعه خوزستان/ 196 پروژه در هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق خلیلیان استاندار خوزستان در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و مراسم غبارروبی قبور شهدای والامقام به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار رهیاب گفت: خبرنگار: 196 پروژه در هفته دولت در خوزستان به بهره برداری می رسد که در راس پروژه های طرح آبرسانی غدیر قرار دارند، مراحل آزمایشی این ابر پروژه در حال انجام است.

وی کیفیت آب شرب را یکی از مشکلات خوزستان عنوان کرد و افزود: مردم خوزستان از کمبود آب در روستاها و شوری آن در شهرهای پایین دست رودخانه های دز، کارون و کرهه گلایه داشتند.

استاندار خوزستان گفت: با اجرای طرح اضطراری و میان مدت ظرف هشت تا 10 ماه آب با کیفیت و سالم به دست مردم می رسد و با اجرای آن چندین ایستگاه پمپاژ، 10 پمپ قدرتمند و یک خط لوله بزرگ به دست مردم می رسد. با طول بیش از 100 کیلومتر، با منبع آب لوله کشی، آب شرب با کیفیت 52 درصد از جمعیت شهر و روستاهای خوزستان را برای بیش از 2.5 میلیون نفر تامین می کند.


تامین آب شرب 1500 روستا

خلیلیان ادامه داد: پارسال آب شرب حدود یک هزار و 100 روستای خوزستان تثبیت شد و در چند ماه نخست امسال به 400 روستا آبرسانی شد و از سال گذشته در مجموع به هزار و 500 روستا آب شرب آبرسانی شده است. .

وی به مشکلات تنش آبی در خشکسالی از نظر بارندگی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته مجموع بارندگی در خوزستان 21 درصد کاهش یافت و با تغییر الگوی کشت توانستیم تولید گندم را نسبت به سال قبل در چنین شرایطی افزایش دهیم. به طوری که خرید تضمینی گندم از یک میلیون و 89 هزار تن به بیش از یک میلیون و 350 هزار تن افزایش یافت و در این شرایط اقتصاد واردات گندم از اقتصاد خوبی برخوردار است.


اختصاص 340 هزار میلیارد ریال برای سفر رئیس جمهور به خوزستان

وی افزود: پس از سفر رئیس جمهور به استان 340 هزار میلیارد ریال برای اجرای مصوبات این سفر تخصیص یافت که به خوبی تثبیت شد و در مرحله اولیه 20 هزار میلیارد ریال در نیمه دوم سال گذشته پرداخت شد. سال برای تسریع در اجرای پروژه ها .

خلیلیان به مشکل فاضلاب شهر اهواز اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل طرح اضطراری برای تکمیل طرح اصلی انجام شد و هر سال در پاییز و زمستان سال گذشته مشکلات تکرار نشد. البته تا 2 سال دیگر فاضلاب اهواز به بهره برداری کامل می رسد اما این طرح اضطراری برای نقاط بحرانی اجرا شد.

وی افزود: با تکمیل پروژه فاضلاب اهواز، فاضلاب ورودی به رودخانه کارون در تاسیسات فاضلاب شرق و غرب کارون جمع آوری و تصفیه و در توسعه صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.


حل مشکلات کارگری

خلیلیان همچنین به مشکلات کارگری در خوزستان به ویژه در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اشاره کرد و گفت: شرکت هفت تپه در ابتدای کار دولت سیزدهم به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیوست و همچنین شرکت هفت تپه به عضویت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی درآمد. مشکلات کار و دستمزد معوقات حل شد و کارخانه تعمیرات اساسی شد و در جاده رشد کرد.


تکمیل و بهره برداری 10 بیمارستان در صفر

استاندار خوزستان در تشریح مشکلات حوزه بهداشت و درمان گفت: تجهیز، تکمیل و بهره برداری حدود 10 بیمارستان در خوزستان در مصوبات سفر استانی رئیس جمهور لحاظ شده است.

وی افزود: بخش هایی از بیمارستان 220 تختخوابی آبادان از جمله اورژانس آغاز به کار کرده است و از نظر گردشگری سلامت در کنار استان های بصره و العماره عراق هستیم که این مزیت خوبی است.

خلیلیان تصریح کرد: بزرگترین بخش مراقبت های ویژه خاورمیانه در شهر اهواز در چند ماه گذشته به بهره برداری رسید و 24 مرکز بهداشتی و درمانی دولتی امسال در خوزستان به بهره برداری می رسد.

استاندار خوزستان همچنین در خصوص اقدامات دولت در راه های استان گفت: تکمیل 2 راه اصلی یکی از خوزستان به چهارمحال، بختیاری و اصفهان و دیگری به کهگیلویه و فارس در مصوبات استان قرار گرفت. حدود 30 سال است که تکلیفش مشخص نشده است.

وی گفت: 30 کیلومتر از جاده چهار محال و بختیاری زیر بار است که از طریق خوزستان مناطق مرکزی کشور را با آب آزاد وصل می کند و از نظر گردشگری و تجاری برای کشور استراتژیک است. تکمیل راه آهن دو خطه اهواز – اندیمشک نیز از دیگر اقدامات مثبت در سفر رئیس جمهور به استان است.


بهره برداری از خانه هنرمندان در هفته دولت

خلیلیان با بیان اینکه در راستای اقدامات فرهنگی این هفته، ساخت خانه هنرمندان یکی از معدود خانه های مدرن کشور است که در هفته دولت آماده بهره برداری است.

استاندار خوزستان افزود: فازهای دوم و سوم پالایشگاه نفت و صنایع جانبی بندر امام خمینی (ره) نیز آماده بهره برداری است و عملیات آزمایشی کارخانه فولاد جهان آرا در شهرک صنعتی خرمشهر آغاز شده است که 146 واحد واحدهای صنعتی، کارخانجات در حالت توقف هستند و حالت نیمه راکد نیز فعال شده است.


بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری مجموعه گاز مربوط به نفت

وی بیان کرد: با تلاش دولت و وزارت نفت بخش هایی از طرح های سرمایه گذاری مجموعه گاز مربوط به بهره برداری از نفت و قراردادهای توسعه جدید منعقد شد که به جای سوختن به عناصر مفیدی مانند اتان تبدیل می شود. ، بوتان، پروپان و غیره

وی گفت: در زمینه پرورش میگو پروژه بزرگی در خوزستان آماده بهره برداری است.

استاندار خوزستان همچنین در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا اظهار داشت: ساخت حدود 620 واحد مسکونی به پایان رسیده و 460 واحد تکمیل و آماده تحویل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید