نوید پایان شهریور ماه برای آغاز بهره برداری از جاده فرسایشی هشتچین به سرچم / 10 سال انتظار برای بهره برداری از جاده 13 کیلومتری + فیلم


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881848

ساخت جاده سرانجام پس از 10 سال با دعای خیر مردم و همت مسئولین و پیمانکار پروژه شبانه روز شروع شد تا اینکه به نیمه راه رسید و 7 کیلومتر از جاده پیش بینی شده ساخته و آماده آسفالت شد. اما به دلیل بی توجهی مسئولان در ادامه راه و تداوم تامین اعتبار لازم، تصمیمات غیر کارشناسی نیز بر دغدغه و مطالبه مردم افزوده و قلب و ذهن مردم یک منطقه را جریحه دار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما پس از سال ها انتظار، مردم هشجین خوشحال شدند که بالاخره مسئولان دل به دریا زدند و پروژه 13 کیلومتری که اکثر دولت ها نتوانستند بودجه آن را تامین کنند، بالاخره تامین می شود و به زودی شاهد بهره برداری از این طرح فرسایش خواهند بود.


3479640b 9063 46e2 b2ef baf6789dfef0 خبر خاکستری


ساخت جاده سرانجام پس از 10 سال با دعای خیر مردم و همت مسئولین و پیمانکار پروژه شبانه روز شروع شد تا اینکه به نیمه راه رسید و 7 کیلومتر از جاده پیش بینی شده ساخته و آماده بهره برداری شد. آسفالت شده اما به دلیل سهل انگاری مسئولین در ادامه راه و تداوم تامین اعتبار لازم، تصمیمات غیر کارشناسی نیز بر دغدغه و مطالبه مردم افزود و بدین ترتیب دل و روان مردم یک منطقه را جریحه دار کرد.

یکی از اهالی هشجین در این خصوص به خبرنگار ما گفت: یک روز بحث آسفالت 7 کیلومتر از این 13 کیلومتر راه مطرح می شود، یک روز صحبت از تعریض کوتاه جاده فعلی می شود و روز دیگر می روند. فقط جاده آسفالت شده و تلاش پیمانکار به دلیل تاخیر در آسفالت کاری بی نتیجه است و مشکل تردد مردم در این جاده روز به روز بیشتر می شود.

یکی دیگر از اهالی هشجین از مسئولین راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل و سایر مسئولان استانی و شهرستانی از نماینده مجلس گرفته تا فرماندار شهرستان خلخال خواست خدا را جلب کنند که دیگر مردم منطقه را شکنجه ندهند.

وی بیان کرد: در این تابستان گرم فقط یک بار با اعضای خانواده از این مسیر عبور کنید تا مردم مستضعف منطقه در این گرد و غبار و شن های بیرون زده از جاده که هر لحظه ممکن است باعث تصادف شود، ایستاده اند. مسیری که با چه درد و رنجی می گذرند


69d686e9 4d9c 40c1 b5f1 36f95a7c8eee خبر خاکستری



فصل کار بدون هیچ کار مفیدی در منطقه به پایان می رسد

با هزاران دلیل خوب و بد در 13 کیلومتری هشجین در شمال استان از 6 باند جاده ها می گویند، این گلایه پیرمرد 80 ساله ریش سفید دیرینه است. از روستای نمهیل که ریه هایش در 80 سال گذشته از این روستا عبور می کند، جاده ها پر از خاک است و گاهی پاهایش از برخورد سنگ و شن تاول می زند.

مظفری می گوید: گویا آقایان خورش رستم و هشجین را با دسته چک و شورا و نماینده اشتباه گرفته اند، بچه 6 ساله ای نیست که امروز بگوید و فردا انکار کند که آسفالت در قرارداد اولیه 12 متر بوده است. و اکنون 7 متر است، 7 متر آسفالت که در صورت تکمیل این جاده به کشتارگاه مردم تبدیل می شود.


a5e238bd e3fa 4077 a319 0c423ab13fdf خبر خاکستری



سوالات بی پاسخ هشجین ها

ناصری یکی از اهالی روستای منامین در گفتگو با خبرنگار سبلان ما با بیان اینکه وعده های مسئولان مانند بار اعتماد و اطمینان مردم است، می گوید: اگر حدود 12 متر آسفالت باشد 13 کیلومتر جاده هشجین به سرچم ابتدا با جدیت و دلسوزانه و بدون هیچ نگاه سیاسی پیگیری شد، اکنون پایان یافته است.

وی به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: محدوده 13 کیلومتری جاده مورد نظر به منطقه ای غیر توصیفی تبدیل شده است که مملو از جاده ها و چاله های بی شمار است و همه آن را مدیون همفکری مسئولان و شاید خودمان هستیم. یا انتخابات را به شوخی پذیرفتیم یا با تعصب قبیله ای رای دادیم.

خجت السلام صفا ناحیه امام جمعه خراسان رستم نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سبلان ما در خصوص جاده هشجین – سرحم به طول 13 کیلومتر گفت: آسفالت ریزی این جاده به طول هفت و نیم متر برای مردم این منطقه راضی کننده نیست.

وی ضمن انتقاد از مسئولان استانی و شهرستانی گفت: این پروژه چند سالی است که راکد مانده و مردم این بخش از راه های بین شهری و روستایی محروم هستند.

حجت سلام صفا بخش با ابراز تاسف از عملکرد ضعیف متولیان امر در تکمیل این پروژه ابزاز گفت: مردم با توجه به قول مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منتظر آماده سازی هفت و نیم کیلومتر از این جاده هستند. استان اردبیل تا شهریور ماه وعده ای است که 10 سال است محقق نشده است.

وی تصریح کرد: چه کسی باید پاسخگوی این سوالات باشد، مسئولان باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند و این مسائل حساس را به حدی منعکس کنند که هر مسئولی که به جنوب استان سفر می کند در این ساعت در هشجین حضور داشته باشد. همچنین بازدیدی که قطعا مثمر ثمر خواهد بود.


1698d2ae e1c6 43f5 8010 9b44f5c1ec89 خبر خاکستری


کلام الا وشوکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح روند اجرای این پروژه فرسایشی پرداخت و گفت: پروژه هشجین – سرخم به طول 13 کیلومتر بیش از 150 میلیارد هزینه داشته که بخشی از آن ایمن سازی شده است. و بیش از 7 کیلومتر زیرسازی با هزینه اولیه 35 میلیارد و 27 میلیارد هزینه آسفالت دارد که پیمانکار پیشنهاد می دهد.

وی همچنین به 5 کیلومتر باقیمانده قطعه اشاره کرد و گفت: این میزان با برگزاری مزایده با قیمت اولیه 54 میلیارد تومان تا پایان تیرماه تکمیل می شود.

وشوگی با بیان اینکه کارهای ایمنی همچنان در راه است ابراز امیدواری کرد: امیدواریم جاده مورد نظر تا پایان شهریور تکمیل و آسفالت شود.

به گزارش سبلان ما، فصل کار در استان اردبیل به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی محدود به فصل تابستان است که در پایان یک ماه از سه ماه است. البته کار زیرسازی 5 کیلومتر باقیمانده در عرض یک ماه و نیم بسیار سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد با وجود اینکه هنوز آسفالت کاری آغاز نشده است.

ساکنان بیش از 15 روستای این منطقه پس از سال ها انتظار و عبور از سنگ و شن همچنان چشم انتظار تلاش های مسئولان برای مشاهده آسایش و امنیت در جاده های منطقه هستند.

گزارش: سعید زعفری، مهدی جدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید