107 کیلومتر فیبر نوری در ماهنشان مستقر می شود/ ضرورت توسعه دسترسی به فیبر نوری در استان زنجان


ساعت: 15:53
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895026

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان؛

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: برای استقرار 107 کیلومتر فیبر نوری در راستای توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی شهرستان ماهنشان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد سرایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه فیبر نوری ظرفیت پهنای باند زیادی را برای مشترکان ایجاد می کند، گفت: فیبر نوری برای افرادی که از پهنای باند اینترنت بیشتری استفاده می کنند گزینه خوب و مقرون به صرفه ای است.

این مسئول افزود: اعتبار برای استقرار 107 کیلومتر فیبر نوری متناسب با توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی در شهرستان ماهنشان تامین شده و این موضوع برای اجرا به مخابرات گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه ارتباطات پهن باند از طریق فیبر نوری برای اطمینان از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و همچنین ثبات در ارتباطات بین شهرهای منطقه ضروری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در فاز دوم طرح توسعه فیبر نوری، 107 کیلومتر فیبر نوری در شهرهای ماهنشان و زنجان طراحی شد و با تامین اعتبار پروژه USO وزارتخانه. شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری طرح اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح پهنای باند شهرستان ماهنشان و چندین سایت روستایی در مسیر پروژه افزایش می یابد گفت: این امر باعث افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت مصرفی در این شهرستان می شود.

سرایی گفت: در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، وظیفه این است که اقدامات لازم را در زمینه توسعه دسترسی فیبر نوری در استان انجام دهند، اما مشترکان باید هزینه های خود را نیز افزایش دهند تا انگیزه ای برای سرمایه گذاران در این زمینه فراهم شود. منطقه..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید