فیبر نوری چیست و چه مزایایی دارد | چگونه درخواست فیبر نوری کنیم

خرید تجهیزات مخابراتی یکی از دغدغه‌های مهم شرکت‌های پیمانکاری و مخابراتی برای اجرایی پروژه‌های اینترنت فیبر نوری مخابراتی است؛ همینطور هزینه و قیمت تجهیزات مخابراتی و کیفیت کالا همواره موضوع اصلی در خرید تجهیزات مخابراتی است. شرکت مخابراتی انتقال امواج نوری برنا www. telecomborna.ir یکی از بهترین شرکت های تولید، و فروش تجهیزات مخابراتی در کرج و ایران است که به تولید و فروش محصولات مخابراتی و فیبر نوری، شهرت بسیاری در این حوزه کسب نموده است.

شما در شرکت مخابراتی برنا انواع محصولات و تجهیزات مخابراتی نظیر، انواع کابل فیبر نوری درآپ خاکی و هوایی، پیگتل و پچکورد، دستگاه فیوژن مخابراتی، آداپتورهای تضعیف کننده، خدمات پسیو و اکتیو و دیگر خدمات را به بهترین نحو ممکن در دسترس خواهید داشت.

تولید و فروش کابل فیبر نوری

تولید و فروش کابل فیبر نوری

شرکت انتقال اموج نوری برنا یکی از معدود تولید کننده‌ها و فروشندگان کابل فیبر نوری مخابراتی چون کابل درآپ است. برای مشاهده محصولات بهتر است روی مطلب زیر کلیک کنید.

قیمت کابل فیبر نوری مخابراتی

چطور اینترنت فیبر نوری مخابراتی ثبت نام کنیم؟

شرکت انتقال امواج نوری برنا یکی از شرکت‌های مطرح برای انجام کابل کشی از خدمات پسیو تا اکتیو فیبر نوری بوده و دریچه ای برای ثبت نام اینترنت فیبر نوری مخابراتی در کرج:

telecomborna.ir/register-ftth

فیبر نوری چیست؟ استفاده از شبکه‌های ‌فیبر نوری؛ روش دسترسی سریع به اطلاعات

در زندگی امروزی، بسیاری از افراد و سازمان‌ها برای حفظ بهره‌وری کسب‌وکار خود از خدمات ابری مانند Dropbox یا Google Drive استفاده می‌کنند. ظهور خدمات و فناوری‌های کامپیوتری ابری به طرز چشمگیری روش‌های کار شرکت‌ها را تغییر داده است. ما اکنون در دنیایی زندگی می‌‌‌کنیم که انتظار داریم، اطلاعات را فورا دانلود کنیم. از این رو، مشاغل باید برای برآوردن نیازهای مربوط به دسترسی فوری به اطلاعات، زیرساخت شبکه خود را ارزیابی کنند. سرعت پایین اینترنت و تاخیر بالا در اتصالات قدیمی می‌‌‌تواند باعث کاهش بهره‌وری و کارآمدی کسب‌وکارها و اشخاصی شود که بر بستر وب کار می‌کنند. در این میان، شبکه‌های ‌فیبر نوری می‌‌‌توانند جایگزینی مناسب برای شبکه‌های کابل مسی باشند و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات را برایتان میسر کنند. بنابراین تصمیم داریم در این مطلب شما را با فیبر نوری و مزایای آن آشنا کنیم.

فیبر نوری چیست

فیبر نوری چیست؟

فیبر نوری از پالس‌های ‌نور به‌جای پالس‌های ‌الکتریکی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌‌‌کند. بنابراین فیبر نوری، پهنای باندی صدها برابر بیشتر از سیستم‌های ‌الکتریکی سنتی ارائه می‌‌‌کند. هر کابل فیبر نوری ممکن است حاوی چندین رشته فایبرگلاس باشد – از تعدادی کم تا چند صد عدد. کابل نوری را می‌‌‌توان با روکشی شیشه‌ای محافظت کرد تا در برابر شرایط سخت محیطی مقاوم شود. ازاین‌رو به‌طور گسترده در کسب‌وکارها، امور دولتی، نظامی و بسیاری از صنایع دیگر برای انتقال صدا، تصویر و اطلاعات استفاده می‌‌‌شود.

مزایای فوق‌العاده شبکه‌های ‌فیبر نوری را می‌دانید؟

شبکه‌های ‌فیبر نوری می‌‌‌توانند هم‌زمان سرعت اتصال بالاتری را برای چندین کاربر ارائه دهند. شبکه‌های فیبر نوری با مزایای بزرگی مانند بهبود اتصال ابری، قابلیت‌های صوتی از طریق (VoIP) و به‌طورکلی پهنای باند بهتر، می‌توانند به کسب‌وکار شما کمک کنند. با توجه به دسترسی بیشتر به شبکه‌های ‌فیبر نوری برای افراد و مشاغل به‌طور یکسان، ادغام شبکه‌های ‌فیبر نوری و دستیابی به اتصال سریع‌تر و بهره‌وری بیشتر آسان‌تر شده است. در ادامه برخی از مزایای کلیدی که شبکه‌های ‌فیبر نوری می‌‌‌توانند برای شما به همراه داشته باشند، بررسی می‌‌‌کنیم.

فیبر نوری

پهنای باند بهتر شبکه فیبر نوری

کابل‌های ‌فیبر نوری پهنای باند بسیار بیشتری نسبت به کابل‌های ‌فلزی دارند. اطلاعات را می‌‌‌توان در واحد زمان به سایر رسانه‌ها انتقال داد که به کابل‌های ‌فیبر نوری مزیت قابل‌توجهی می‌‌‌دهد. با توجه به نیاز روزافزون کسب‌وکارها به انتقال داده، دسترسی به پهنای باند بالا اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. اگر شبکه فعلی شما، پهنای باند کمی را تجربه می‌‌‌کند یا اینکه به دشواری نیازهای شما در رابطه با انتقال داده‌های ‌کسب‌وکارتان را برآورده می‌‌‌کند یا اینکه در دسترسی به برنامه‌های ‌ابری با مشکل روبرو هستید، به‌روزرسانی شبکه به اتصالات فیبر نوری به‌طور قابل‌توجهی به نفع شما تمام خواهد شد.

سرعت بیشتر شبکه فیبر نوری

در دنیای پرشتاب تبادل داده‌ها، عادت کرده‌ایم که ویدیوها، فایل‌ها و انواع محتوا را هم‌زمان دانلود و آپلود کنیم. بنابراین، اتصالات کند اینترنتی می‌‌‌تواند هزینه‌های ‌سنگینی را بر کسب‌وکارها تحمیل کند و بهره‌وری آن‌ها را کاهش دهد. از این رو، بسیار مهم است که اتصال اینترنتی شما سریع، کارآمد و قابل‌اطمینان باشد.

شبکه‌های ‌فیبر نوری به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از اتصالات اینترنت مسی با بالاترین سرعت هستند؛ با گزینه‌هایی از 5 مگابیت بر ثانیه تا 100 گیگابیت بر ثانیه. با استفاده از یک شبکه فیبر نوری، کارمندان شما می‌‌‌توانند به‌سرعت داده‌های ‌مختلف را بر بستر اینترنت دانلود یا آپلود کنند.

قیمت تجهیزات فیبر نوری

انتقال داده‌ها در فواصل طولانی

کابل‌های ‌فیبر نوری مصرف انرژی پایینی دارند. این به این معنی که می‌‌‌توانید در فواصل طولانی، از پهنای باند بیشتری برخوردار باشید. کابل‌های ‌فیبر نوری در مقایسه با حداکثر فاصله 100 متری کابل‌های ‌مسی، می‌‌‌توانند به 10 کیلومتر مسافت برسند.

انعطاف‌پذیری بیشتر شبکه فیبر نوری

اتصالات اینترنتی نامطمئن می‌‌‌تواند هزینه‌های ‌زیادی را بر کسب‌وکارها تحمیل کند. هر میزان توقف فعالیت غیرمنتظره، می‌‌‌تواند بهره‌وری کسب‌وکار را کاهش دهد. قابلیت اطمینان ارتباطات یک ضرورت مطلق برای هر کسب‌وکاری است. در مقایسه با کابل‌های ‌مسی، کابل‌های ‌فیبر نوری نازک‌تر و سبک‌تر هستند. فیبر نوری می‌‌‌تواند فشار کشش بیشتری را نسبت به مس تحمل کند و کمتر در معرض آسیب و شکستگی است.

فیبر انعطاف‌پذیر است، می‌‌‌تواند به‌راحتی خم شود و در برابر اکثر عناصر خورنده که اغلب برای کابل‌های ‌مسی مضر هستند، مقاومت می‌‌‌کند. کابل‌های فیبر نوری جریان الکتریکی را هدایت نمی‌کنند و از اتصالات داده‌ای در برابر تداخل الکترومغناطیسی، صاعقه یا سیگنال‌های رادیویی کاملا محافظت می‌کنند. کابل‌های مسی برای هدایت الکتریسیته طراحی شده‌اند و شبکه‌های مسی را در برابر برق القایی، رعدوبرق و خرابکاری‌ها آسیب‌پذیر می‌کنند. شبکه‌های فیبر نوری همچنین در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب، که می‌تواند انتقال داده‌ها از طریق کابل‌های مسی را مختل یا متوقف کند، حساس نیستند.

امنیت بالاتر شبکه فیبر نوری

کابل فیبر نوری داده‌ها را ایمن نگه می‌‌‌دارد. سیگنالی منتشر نمی‌کند و وارد شدن ضربه به آن بسیار دشوار است. فیبر نوری، امنیت فیزیکی بالاتری دارد. چراکه تمام سخت‌افزارها و لوازم الکترونیکی را می‌‌‌توان در یک نقطه مرکزی نصب کرد؛ برخلاف سیستم‌های ‌مسی، که در آن تجهیزات لازم است در نقاط توزیع در سراسر تجهیزات شبکه نصب شوند.

فروش تجهیزات فیبر نوری

نکات راهنمای خرید تجهیزات فیبر نوری

کابل فیبر نوری در شبکه‌های ‌ارتباطی با شتاب فراوانی در حال گسترش است؛ و تعداد قابل‌توجهی از سرویس‌دهندگان در حال رقابت برای تولید و فروش تجهیزات فیبر نوری هستند. برای ثبت نام تجهیزات نوری و خرید آن، بهتر است به یک فروشنده مطمئن مراجعه کنید و معیارهای انتخاب کابل فیبر نوری مناسب را در نظر بگیرید. در ادامه مهم‌ترین معیارهای خرید این تجهیزات را بررسی می‌‌‌کنیم.

بررسی صلاحیت سازنده کابل نوری

تولیدکنندگان عمده کابل‌های ‌نوری باید گواهینامه سیستم کیفیت ISO9001، گواهینامه سیستم بین‌المللی محیط‌زیست ISO4001، ROHS، گواهی موسسات ملی و بین‌المللی مربوطه، گواهینامه UL را دریافت کنند. ارائه شبکه‌های ‌فیبر نوری به مشتریان امکان سرعت انتقال و کارایی بیشتر اطلاعات را فراهم می‌‌‌کند. سرمایه‌گذاری در شبکه‌های ‌فیبر نوری که بر پایه ایده‌های ‌نوآورانه شکل گرفته‌اند و چشم‌انداز امیدبخشی دارند، هرگز تا این حد مهم نبوده است.

حالت کابل فیبر نوری؛ حالت تک یا چند حالته

کابل تک حالته، نوعی از کابل‌های ‌فیبر نوری است که به یک حالت امواج نور را انتقال می‌‌‌دهند. اما کابل‌های ‌چند حالته با پهنای باند و سرعت بالاتری که دارند، امواج نور را در مسیرهای مختلف انتقال می‌‌‌دهند. فیبر تک حالته اغلب برای مسافت‌های ‌طولانی استفاده می‌‌‌شود درحالی‌که فیبر نوری چند حالته معمولا برای برد کوتاه استفاده می‌‌‌شود. علاوه بر این، هزینه سیستم و هزینه نصب، به حالت‌های ‌مختلف فیبر نوری بستگی دارد.

Picture7 خبر خاکستری

روکش‌های ‌کابل فیبر نوری: OFNR، OFNP یا LSZH

نوع ژاکت استاندارد کابل نوری OFNR است که مخفف عبارت Optical Fiber Non Conductive Riser است. علاوه بر این، فیبرهای نوری با OFNP یا ژاکت‌های پلنوم نیز در دسترس هستند که برای استفاده در محیط‌های پلنوم مانند سقف‌ها یا کف‌های مرتفع مناسب هستند. یکی دیگر از گزینه‌های ‌ژاکت LSZH است. مخفف “Low Smoke Zero Halogen” است و از ترکیبات خاصی ساخته شده است که در هنگام آتش‌سوزی، دود بسیار کمی تولید می‌‌‌کنند که سیمی نیست. بنابراین همیشه قبل از انتخاب نوع ژاکت به مرجع کد آتش‌نشانی مراجعه کنید تا از الزامات این امر آگاه شوید.

استفاده از تجهیزات فیبر نوری در فضای داخلی یا فضای باز

انتخاب نوع تجهیزات تا حد زیادی به درخواست شما بستگی دارد. تفاوت عمده بین کابل فیبر داخلی و خارجی در ویژگی ضد آب بودن آن است. کابل‌های ‌مورد استفاده در فضاهای باز برای محافظت از فیبرهای نوری در طول چندین سالی که در معرض رطوبت قرار می‌‌‌گیرند، طراحی شده‌اند. با این حال، امروزه کابل‌هایی تولید می‌‌‌شوند که برای هر دو فضای داخلی و بیرونی به کار می‌‌‌روند. به‌عنوان‌مثال، در محیط دانشگاه، می‌‌‌توانید کابل‌هایی با دو ژاکت دریافت کنید: یک ژاکت پلی‌اتیلن که در برابر رطوبت محیط خارج مقاوم است و یک ژاکت PVC که در برابر آتش‌سوزی مقاوم است و برای فضاهای داخلی کاربرد دارد.

Picture8 خبر خاکستری

تعداد فیبر نوری

کابل فیبر داخلی و خارجی دارای طیف وسیعی از تعداد فیبر از 4 تا 144 فیبر است. اگر تعداد فیبرهایی بیشتر از این حد را در نظر داشته باشید، می‌‌‌توانید تعداد مورد نظر خود را برای کابل نوری داخلی یا خارجی سفارش دهید.

با شرکت انتقال امواج نوری برنا؛ شبکه‌ای امن و پرسرعت را راه‌اندازی کنید

ازآنجاکه جهان ما به‌طور فزاینده‌ای تشنه پهنای باند بیشتر است و هزینه‌های ‌کابل فیبر نوری روز به روز در حال کاهش است، این نوع تجهیزات محبوبیت بالایی در میان متخصصان فناوری اطلاعات و همچنین کسب‌وکارها پیدا کرده است. فیبر نوری به دلیل مزایای بی‌نظیرش در ارتباطات مخابراتی و داده‌ای رو به گسترش است. سرعت بیشتر، ابعاد کوچک‌تر و ظرفیت انتقال اطلاعات بیشتر ازجمله این مزایا هستند. از سوی دیگر، نیاز بی‌وقفه به پهنای باند بالا نیز یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش تقاضای فیبر نوری به شمار می‌‌‌آید.

اگر شما هم به دنبال راه‌اندازی تجهیزات فیبر نوری برای کسب‌وکار خود هستید، می‌‌‌توانید از خدمات شرکت انتقال امواج نوری برنا استفاده کنید. همه محصولات ما در کلاس جهانی هستند و بهترین عملکرد را در هر زمان برای شبکه‌های ‌مشتریانمان، صرف‌نظر از حجم کار، تضمین می‌‌‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید