اتصال 16 اداره ثبت احوال سیستان و بلوچستان به فیبر نوری


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919704

رضا راحت دهمرده گفت: به منظور افزایش سطح رضایتمندی مشتریان و تسریع در ارائه خدمات به متقاضیان، 16 اداره ثبت احوال به خط فیبر نوری متصل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا راحت دمارده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: سازمان ثبت احوال استان ماهانه به بیش از 100 هزار نفر در استان بر اساس وظایف و مأموریت های سازمانی خود و این امر خدمات ارائه می کند. با توجه به برقی شدن خدمات و حجم مشتریان نیازمند ارتقای پهنای باند و سرعت مخابرات برای افزایش سطح رضایتمندی شهروندان است و با پیگیری و همکاری نهادهای ذیربط 16 اداره ثبت احوال استان متصل شده است. به فیبر نوری و ما موفق شده ایم.


وی افزود: ثبت احوال استان هم اکنون در 36 اداره و 9 نمایندگی در استان به مشتریان خدمات ارائه می دهد و پیگیری های لازم در خصوص تامین مالی این پروژه انجام شده است و امیدواریم با تامین اعتبار لازم به تمامی ادارات، فیبر نوری اتصال نوری.



ایجاد ارتباطات الکترونیکی در دفاتر پیشخوان و ثبت در منطقه


مدیرکل ثبت احوال استان گفت: 7 پیشخوان ادارات دولتی در سطح استان به مشتریان خدمات ثبت احوال ارائه می کنند و از این پس با استقرار سامانه الکترونیکی در پیشخوان ها امکان مکانیزه شدن کامل به درخواست صدور شناسنامه را به ادارات امور مدنی ارسال کنید.


وی افزود: در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و همچنین مطابق با برون سپاری خدمات سازمان، با اقدامات انجام شده تاکنون 7 دفتر در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر همکاری داشته اند. مجوزها و با ایجاد زیرساخت های الکترونیکی، این دفاتر از این پس تمامی درخواست های شناسنامه خود را به صورت الکترونیکی به ادارات احوال کشور ارسال می کنند که این امر باعث تسریع در روند صدور شناسنامه و پاسخگویی به مشتریان می شود.


راحت دهمرده افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با اخذ مجوزهای لازم برای انتقال خدمات ثبت احوال در شهرهای بزرگ استان، خدمات رسانی به مشتریان به نحو مطلوب تری انجام شود.



خدمات ثبت احوال الکترونیک با سامانه اشتراکی ارائه می شود


دهمرده تصریح کرد: سامانه سهیم به عنوان پنجره واحد خدمات رسانی به سازمان ثبت احوال شهریور ماه 1401 همزمان با هفته دولت با حضور وزیر کشور افتتاح می شود و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری از خدمات غیرحضوری بهره مند شوند. به آدرس sahim.sabteahval.ir.


وی افزود: در این درگاه 9 خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت کارت ملی هوشمند، ثبت نام تغییر آدرس، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک یافت شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و همچنین قوانین و مقررات وجود دارد.


ده هدف از ایجاد این بندر، تعامل دو سویه با مردم، کاهش مراجعات، ارائه خدمات امن و راحت، تسریع در ارائه خدمات، ارتقای کمی و کیفی، ارائه خدمات گسترده به عموم مردم، ارائه خدمات است. حضوری، سرعت در ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن، تعامل بیشتر، افزایش امنیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه ها و مقابله با فساد برای هر فرد.


وی گفت: اطلاعات شهروندان از طریق این درگاه به روز می شود و خدمات امن و راحت به آنها ارائه می شود و هرگونه ویرایش و افزودن اطلاعات در این درگاه رایگان است و مردم می توانند در کمترین زمان ممکن اطلاعات خود را ثبت کنند.


مدیرکل ثبت احوال استان تصریح کرد: همه افراد برای بهره مندی از خدمات این درگاه الکترونیکی باید ابتدا در سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هادا) ثبت نام کنند.


وی ادامه داد: اولین نسخه پورتال خدمات الکترونیکی و غیرحضوری سامانه سهیم مبتنی بر تلفن همراه است و این سامانه آخرین اطلاعات موجود در مورد والدین، فرزندان و همسر هر فرد ایرانی را نمایش می دهد.



ثبت سالانه 90 هزار ولادت در استان سیستان و بلوچستان


مدیرکل ثبت احوال استان گفت: سالانه بیش از 90 هزار ولادت در سیستان و بلوچستان ثبت می شود که از این تعداد 96 درصد در مهلت قانونی و در کمترین زمان ممکن ثبت می شود.


دهمرده با اشاره به جمعیت جوان استان گفت: سیستان و بلوچستان رتبه جوان ترین استان کشور را دارد به گونه ای که 66.7 درصد از جمعیت استان زیر 30 سال هستند و این باعث شکوفایی و شکوفایی می شود. رشد جمعیت جوان در سیستان و بلوچستان و نیازمند توجه است و این نگاه ویژه ای به این استان است.


وی با اشاره به ثبت وقایع قبل از انقلاب گفت: در سیستان و بلوچستان اولین اداره ثبت احوال در استان سیستان راه اندازی شد و با توجه به گستردگی استان، ثبت وقایع حیاتی با مشکلات زیادی مواجه شد، اما پس از انقلاب با توجه به اهمیت ثبت وقایع نشاط و هویت بخشی به افراد جامعه این موضوع با سرعت بیشتری افزایش یافته است به طوری که هم اکنون 96 درصد رویدادها در شرایط قانونی و در کمترین زمان ممکن در استان ثبت می شود و ما با سایر استان های کشور برابری می کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید