فاز اول توسعه فیبر نوری در شهر قزوین افتتاح شد

مهدی صباغی در این نشست اظهار داشت: امروز دنیای فناوری است و نباید فرصت پیشرفت در این زمینه را از دست داد زیرا نیازمند اینترنت پرسرعت در شهر هستیم.

شهردار قزوین ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار انشعاب تجاری و مسکونی برای توسعه شبکه فیبر نوری در شهر قزوین به پیمانکار واگذار کرده ایم و پروژه مراحل پیمایش را طی کرده است.

این مسئول تصریح کرد: یکی از رسالت های ما افزایش رضایتمندی شهروندان و ایجاد شهری شاداب و سالم است که توسعه اینترنت پرسرعت می تواند موتور محرکه این معضل باشد.

وی بیان کرد: توسعه فیبرهای نوری زیرساختی در راستای توسعه شهر هوشمند ایجاد می کند و امیدواریم قزوین را پایلوت اجرای پروژه ها در این حوزه کنیم.

صباغی اذعان داشت: توسعه زیرساخت ها باعث افزایش اپراتورهای تلفن همراه می شود.

فاز اول فیبر نوری در 11 کیلومتری شهر قزوین اجرا شد

نهجوانی در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد بسیار مثبتی را در شهر قزوین برای اجرای طرح فیبر نوری شاهد بوده ایم که نمونه آن است و اگر این رویکرد در مدیریت شهر قزوین وجود نداشت بدون شک این پروژه محقق نمی شد.

مدیرعامل شرکت شاتل افزود: بدون شک در نتیجه این طرح مردم شهر قزوین سود خواهند برد و ما بزرگ ترین شرکتی در کشور هستیم که توانسته ایم این پروژه ها را در سراسر کشور با حمایت های مردمی اجرا کنیم. وزارت

پیمانکار طرح توسعه فیبر نوری در شهر قزوین ادامه داد: این پروژه در چند ماه گذشته در شهر قزوین راه اندازی شد که شامل 90 کیلومتر شبکه و 200 کیلومتر مویرگی است و 166 هزار خانوار در شهر قزوین را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهد. فاز اول 531 میلیارد تومان اعتبار.

وی اذعان داشت: با اجرای این طرح سرعت اینترنت 300 برابر فعلی و سرعت دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات 200 برابر می شود.

این مسئول گفت: در فاز اول پروژه 11 کیلومتری را به اتمام رساندیم که 20 درصد را پوشش داد و 35 هزار مشتری مسکونی و تجاری را درگیر کرد و برای 100 تا 200 نفر شغل ایجاد کرد.

نخجوانی یادآور شد: تا شهریور 1402 کل شهر قزوین تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت شاتل با اشاره به مزایای اجرای این طرح تصریح کرد: توسعه زیرساخت های فیبر نوری زیرساخت های لازم برای ایجاد شهر هوشمند را فراهم می کند.

وی ادامه داد: همچنین رشد صدها درصدی سرعت دسترسی شهروندان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، درآمدزایی برای شهرداری بدون نیاز به سرمایه گذاری، استفاده بهینه از امکانات مازاد زیرساختی شهر و رفع نیازهای خدمات دهی شهرداری به شهر و شهروندان از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید