تکمیل فاز اول بیمارستان 700 تختخوابی قزوین تا پایان سال آینده/ 900 بهورز فداکار در قزوین به وضعیت موجود تبدیل شدند.



وی افزود: با تزریق اعتبارات سفر رئیس جمهور، فعالیت ها به خوبی پیش می رود و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده پروژه بیمارستان شهید رجایی به بهره برداری برسد.

این مسئول افزود: ساخت بیمارستان 700 تختخوابی مهمترین پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان است و در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات مناسبی تخصیص یافت و کار با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است. همچنین به دنبال جذب 200 میلیارد تومان تسهیلات هستیم تا اعتبارات جدید به پروژه تزریق شود و امیدواریم فاز اول آن که شامل 350 تخت است تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: طرح توسعه بیمارستان شهدای تاکستان از دیگر طرح های بهداشتی است که فعالیت های اولیه آن در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

دیدبان ادامه داد: یک پروژه آموزشی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در دست اجرا داریم که مربوط به رشد فیزیکی 40 تا 50 درصدی است و به زودی پیمانکار ادامه کار مشخص می شود.


اختصاص 200 تخت برای بیماران اعصاب و روان در قزوین


وی بیان کرد: پروژه دیگر ایجاد مرکز مغز و اعصاب در منطقه است که ساختمان آن خریداری شده و 200 تخت برای بیماران مغز و اعصاب در نظر گرفته شده است تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت نیروهای استان قزوین در حوزه فوریت های پزشکی، بهداشتی و درمانی تصریح کرد: در حوزه فوریت های پزشکی و فوریت های پزشکی با کمبود نیرو مواجه هستیم و نیازمند جذب نیرو هستیم، بنابراین در صورت نیاز بازنشستگی یا تکمیل طرح این نیروها سخت خواهد بود که البته با اضافه کاری بخشی از مشکلات جبران خواهد شد.

دیدبان ادامه داد: با وجود اینکه وزارت بهداشت مجوز استخدام نیروهای اورژانس را داده اما هنوز اعتبارات آن مشخص نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در دوران کرونا از سوی وزارت بهداشت مجوز استخدام صادر شده است، در حال حاضر در برخی حوزه ها نیروی مازاد داریم که باید مدیریت شود.

سرپرست علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بر اساس بخشنامه این وزارتخانه از دی ماه امسال به غیر از جذب پزشک متخصص و فوق تخصص، حتی در گروه خدمه دانشگاه علوم پزشکی نیز مجاز به جذب نیستیم.


900 سرباز ایثارگر قزوینی در حوزه بهداشت و درمان به وضعیت موجود تبدیل شدند


این مسئول با اشاره به تغییر وضعیت نیروی بهداشت و درمان گفت: تغییر وضعیت نیروی ایثارگر شامل 900 نیروی رسمی به طور کامل انجام شده است. تحول وضعیت پیشرو است.

دیدبان تصریح کرد: بخشی از حقوق نیروهای ایثارگر برخی شرکتی و برخی دیگر قراردادی از محل درآمدهای ویژه تامین شد که با تغییر وضعیت پرداختی آنها تغییر کرد و متناسب با دانشگاه علوم پزشکی بود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت اورژانس در استان قزوین گفت: بر اساس استانداردهای تعیین شده استانداری باید نزدیک به 100 پایگاه داشته باشیم و در حال حاضر 50 پایگاه آمبولانس، دو پایگاه موتورسیکلت، یک دستگاه اتوبوس و یک پایگاه هوایی در منطقه فعالیت می کنند و از سوی استاندار تعیین می شود، تلاش می کنیم از ظرفیت خیرین برای جبران خلأهای موجود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید