بیمارستان راشد زاوه با پیشرفت ۹۸ درصدی در آستانه افتتاح / فاز اول بیمارستان در آبان ماه به بهره برداری می رسد.


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902291

بیمارستان 32 تختخوابی راشد زاوه که در سال 1393 دچار ریزش شد و به روند پیشرفت خود بسیار کند ادامه داد، اکنون پس از 7 سال با اختصاص 40 میلیارد تومان و خرید تجهیزات لازم در آستانه افتتاح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; قرار بود بیمارستان راشد زاوه در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و زیربنای 4 هزار و 100 متر مربع ساخته شود و به 120 هزار نفر از اهالی شهرستان های زاوه و باخرز و مسافران مسیر تربت جام و تایباد خدمات بهداشتی ارائه کند، اما روند پیشرفت کند بوده است. ساخت آن باعث نارضایتی شهروندان و گلایه افکار عمومی شد.

سایت صبح طوس بنا به رسالت رسانه ای خود در طول سالیان متمادی بارها به این مطالبه عمومی پرداخته است تا مسئولان را نسبت به اجرای طرح و رفع مشکل بهداشتی و درمانی شهرستان آگاه کند.

در بهمن ماه سال 93 در گزارشی با عنوان «بیمارستان ناتمام زاوه به 28 میلیارد اعتبار نیاز دارد» به این مطالبه مهم پرداختیم و مجدداً در کرداد 1400 در گزارش «بیمارستان زاوه تکمیل نشد!» از عدم صداقت مسئولان در عمل به وعده‌هایی که داده‌اند انتقاد کردیم. به مردم و پیگیر تسریع در ساخت پروژه شدیم و سوم فروردین امسال در گزارشی به پروژه ناتمام بیمارستان راشد زاوه پرداختیم.

پروژه ای که یکی از خواسته های قدیمی مردم شهرستان بود و تکمیل آن به گفته فرماندار زاوه مستلزم اعطای و بهره برداری از 50 میلیارد تومان اعتبار بود تا اینکه در نهایت به گفته مسئولان 40 میلیارد تومان اعتبار اعتبار تکمیل بیمارستان جذب شد و تجهیزات لازم خریداری شده و مردم منتظر هستند، برنامه زاوه برای راه اندازی بیمارستان رشید به نتیجه می رسد.


بیش از 25 میلیارد اعتبار مورد نیاز است

رحیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بیمارستان از سال 1388 تا کنون 61 درصد پیشرفت داشته است و اکنون با تلاش دولت سیزدهم اعتبارات لازم به این پروژه تزریق شده و به پیشرفت 98 درصدی رسیده ایم. ، علیرغم اینکه در 5 سال اول پس از ارائه پروژه، تنها 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

رحیمی می افزاید: بیمارستان 32 تختخوابی راشد زاوه در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و با زیربنای 4 هزار و 100 متر مربع ساخته شده و تاکنون بیش از 43 میلیارد تومان از منابع ملی برای ساخت این سازه هزینه شده است. بیمارستان و امروز تقریباً ساخت بیمارستان به پایان رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات هزینه شده تا سال 1398 با پیشرفت کمتر از 37 درصد بالغ بر 18 میلیارد تومان و از سال 1398 به بعد با تلاش دولت سیزدهم و تلاش نمایندگان مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات برای این پروژه بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که 25 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و 15 میلیارد تومان دیگر نیز در حال انجام است.

رحیمی بیان کرد: بر اساس برآوردها بیش از 25 میلیارد تومان اعتبار بیشتر برای تجهیز نهایی و راه اندازی بیمارستان رشید مورد نیاز است.

وی در تشریح امکانات ارائه شده در این بیمارستان گفت: بخش های این بیمارستان شامل: اورژانس با ظرفیت 10 تخت، بخش بستری با ظرفیت 18 تخت، دو تخت LDR، دو تخت عمل، درمانگاه سرپایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و امکانات جانبی از جمله: آشپزخانه، ملحفه، CSR، شبانه روزی متخصص، دفع زباله و حفاظت فیزیکی برای این بیمارستان تنظیم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زاوه ادامه داد: دولت نیز قول خیرخواهانه ای مبنی بر تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات در بیمارستان رشید با عنایت به تصویب اولیه چارت سازمانی داد و مقرر شد انشاالله در اولین دوره کشوری استخدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استخدام و انتصاب قراردادی بیش از 75 درصد نیروی مورد نیاز.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زاوه همچنین بیان کرد: این بیمارستان در صورت بهره برداری به 120 هزار نفر از شهرستان های زاوه و باخرز و مسافران مسیر تربت جام و تایباد خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.


آماده سازی برای افتتاح بیمارستان در اواسط آبان

رحیمی در خصوص راه اندازی و افتتاح بیمارستان گفت: در صورت همکاری دانشگاه و تامین نیروی موقت مشکلی برای افتتاح بیمارستان در نیمه آبان ماه امسال وجود ندارد.

وی می افزاید: در مرحله اول اورژانس، رادیولوژی و آزمایشگاه به بهره برداری می رسد و سایر بخش ها با تزریق برق افتتاح می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زاوه همچنین بیان کرد: با تجهیزات پزشکی مربوطه مشکلی نداریم و تمامی تجهیزات و دستگاه های لازم خریداری شده و مبلغ 25 میلیارد تومان نیز مربوط به تجهیزات مربوط به فازهای بعدی و خرید دستگاه های اضافی و در لیست توسط وزارت بهداشت ارائه نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زاوه تاکید می کند: با توجه به وام دهی خوبی که اخیرا اتفاق افتاده مشکل خاصی از نظر منابع مالی وجود ندارد و آمادگی کامل برای افتتاح در فاز اول وجود دارد.

گفتنی است شهرستان زاوه تا سال 1386 یکی از بخش های شهرستان تربت حیدریه بود که پس از ارتقاء به عنوان شهرستان مستقل معرفی شد و هم اکنون این شهرستان دارای دو بخش سلیمان و مرکزی و بر اساس آمار مراکز بهداشتی درمانی می باشد. ، جمعیت آن بیش از 80000 نفر است

بیشتر در مورد آن بخوانید:

https://sobhtoos.ir/post/350525

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید