فاز اول پروژه تعمیر واگن تربت حیدریه تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842883

علیزاده با بیان اینکه طرح احیای راه آهن ایران هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه جامع ترین و کامل ترین پروژه تعمیر واگن در کشور است که تمامی تجهیزات خریداری شده و محل دفن زباله است و در صورت عدم وجود مانع، انجام می شود. در پنج ماه آینده کار کنید.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علی علیزاده مدیر پروژه احیای راه آهن ایران ظهر امروز در حاشیه بازدید کارکنان تربت حیدری از این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر این پروژه 60 درصد پیشرفت دارد، یعنی 5000 متر مربع زمین باید باشد. نزدیک به ریل ها و سوله ها ساخته شده است که 21000 متر مکعب تا تراز و 15000 مترمربع ارتفاع دو متر حفر کردیم تا هم عرض قطار باشد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز این پروژه خریداری و محل دفن زباله است، افزود: این پروژه شامل سه فاز است که فاز اول آن تعمیر واگن های باری است. اگر نقشه ایران را نصف کنیم، چنین پروژه ای در شرق کشور وجود ندارد.» این بزرگترین پروژه تعمیرات کشور است.

علیزاده گفت: فاز دوم پروژه تعمیر لکوموتیو است که طرح توجیهی آن نوشته شده است که سه برابر این سوله ها و 15 هزار متر زمین نیاز دارد و فاز سوم ساخت لکوموتیو است که با مشورت چینی و روسی. شرکت ها.”

مدیر طرح احیای راه آهن ایران گفت: تاکنون تسهیلاتی دریافت نکرده ایم در حالی که فاز اول آن حدود 150 تا 200 میلیارد تن هزینه دارد و 450 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم استخدام خواهند شد.

وی گفت: فاز تعمیر لکوموتیو به حدود 600 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد، در حالی که فاز سوم یعنی ساخت لکوموتیو به دلیل اینکه پروژه بزرگ فراملی است هنوز ارزیابی نشده است.

علیزاده افزود: برخی بروکراسی های اداری ممکن است پروژه ای را یک سال به تعویق بیندازند مانند یکی از تسهیلات گمرکی ما و ممکن است ترخیص آن حدود یک سال طول بکشد اما اگر مانعی وجود نداشته باشد پروژه تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد. ماه . . “

وی افزود: بر اساس اعلام واحد سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی، این سومین طرح اقتصادی در استان است که احتمالاً از سوی رئیس جمهور برای آغاز به کار دعوت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید