48 پروژه ایامله از دهه فجر در تربت حیدریه بهره برداری و تعمیر می شود.


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804499

کی پور از بهره برداری و افتتاح 48 پروژه از دهه فجر در تربت حیدریه خبر داد و افزود: در این تعداد 366 میلیارد تن فولاد سرمایه گذاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علی اکبر کیپور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه صبح امروز در نشست خبری با اشاره به بهره برداری و تعمیر 48 پروژه در دهه مبارک فجر اظهار داشت: 115 میلیارد تن پروژه های دولتی و 251 میلیارد تن دیگر فولاد است. توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی فعالیت کارخانه کائولن در منطقه بیگ، برق رسانی به چاه آب شرب احمدآباد خزایی، بهسازی و آسفالت جاده اسدیه، آبیاری تحت فشار درخت سنجد، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری و پمپ بنزین بیدستان به عنوان مهمترین پروژه های …

فرماندار تربت حیدریه افتتاح دو فاز اول کارخانه کائولن را پروژه ای برای شاخص دهه فجر عنوان کرد و گفت: این واحد صنعتی در 35 هکتار از تربت برای 200 نفر شغل ایجاد کرد. شهرستان حیدریه سالانه 250 میلیارد تن از 500 هزار تن مواد اولیه دیگر به واحدهای صنعتی کشور صادر می شود.


قطع وابستگی به مواد اولیه، سوق دادن خوشه های صنعتی به سمت محصولات صادراتی و احیای منافع خرد داخلی سه اولویت مهم دولت در تربت حیدریه است.

فرماندار تربت حیدریه اولویت های دولت در این شهرستان را برشمرد و افزود: بخشی از جامعه دچار تحریم های اقتصادی شده اند و این به این دلیل است که چرخه تولید کشور تمام نشده است.

وی گفت: در دوران تحریم بیشتر مواد اولیه تولید داخل به کشورهای خارجی وابسته است، بنابراین در گام اول با تشکیل کارگروه توسعه اقتصادی شهرستان تلاش می کنیم سرمایه گذاری را به سمت کمبودها سوق دهیم. تولید داخلی.»

کیپور با بیان اینکه باید حلقه مفقوده استان و شهرستان را در زنجیره تولید شناسایی کنیم، افزود: استراتژی اقتصادی در مناطق مختلف ضعیف شده و صنایعی ساخته شده که مشکل دارند یا چشم انداز خوبی ندارند.

حیدری فرماندار تربت اولویت دوم دولت را تمرکز سرمایه گذاری بر روی خوشه های صنعتی صادرات محور دانست و گفت: این امر برای تامین امنیت اقتصادی سرمایه گذاری با منابع مختلفی است که شناسایی می کند.

احیای مزایای اقتصاد خرد سومین اولویتی بود که فرماندار تربت حیدری به آن اشاره کرد و گفت: مزیت های اقتصادی سنتی و محلی در شهرهایی تولید می شود که به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب و یا تبلیغات ضعیف هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده اند، لذا به دنبال آن هستیم. برای آن «برای احیای این صنایع محلی و کوچک تا گردشگر و مسافری که وارد شهر می شود بتواند از آن به عنوان سوغات استفاده کند.

کیپور گفت: سیستم اداری را بر اساس این سه اولویت راه اندازی کرده ایم و از دستگاه های اجرایی خواسته ایم با تکمیل بانک اطلاعاتی و ارائه برنامه به تسریع در اجرای این سیاست ها کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید