بهره برداری از دومین کارخانه بزرگ تولید خوراک دام در تربت حیدریه در سال جاری


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891681

محمدی گفت: با توجه به اینکه شهرستان تربت حیدریه بندر دامپروری شرق کشور محسوب می شود، با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی، دومین کارخانه بزرگ تولید خوراک دام کشور با ظرفیت سالانه 145 هزار تن محصول در این روز راه اندازی می شود. امسال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ظرفیت های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این منطقه به ویژه شهرستان بایگ با تولید 19 هزار کیلوگرم نخ ابریشم، رتبه نخست تولید نخ ابریشم را در کشور دارد.

وی از جلگه رخ این منطقه به عنوان قطب تولید سیب زمینی خراسان نام برد و گفت: این منطقه بهترین سیب زمینی خوراکی و بذری استان را تولید می کند و سالانه 60 هزار تن محصول به استان های دیگر صادر می شود.

محمدی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی نیز یک کارخانه قند و چهار کارخانه خوراک دام نیز با تولید سالانه بیش از 160 هزار تن خوراک دام در این شهرستان فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه از افزایش 100 درصدی تولید خوراک دام در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان تربت حیدریه یک انبار دام در شرق کشور محسوب می شود، با ورود … بخش سرمایه گذار خصوصی دومین کارخانه بزرگ خوراک کشور با ظرفیت سالانه 145 هزار تن محصول در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این پروژه در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دو شیفت کاری در حال انجام است و به گفته سرمایه گذار زیرساخت های اولیه و سختی کار انجام شده و اکنون به مرحله نصب دستگاه ها و تمامی تجهیزات و تجهیزات رسیده است. دستگاه ها خریداری شده است.

وی همچنین به حوزه تولید زعفران در این منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به تولید انبوه زعفران در منطقه با کمک شرکت های دانش بنیان سالانه 10 تن زعفران خشک ممتاز بسته بندی و به خارج از کشور صادر می شود. منطقه در حال انجام است

محمدی گفت: همچنین در سال گذشته پیشرفته ترین واحد تخمگذار کشور با ظرفیت 160 هزار تخم به بهره برداری رسید و به دلیل شیوع ویروس کرونا افتتاح رسمی آن امکان پذیر نشد، اما امسال به دلیل آسیب پذیری مرغ های تخمگذار. ، امکان افتتاح رسمی وجود ندارد.

وی به پروژه بزرگترین مرغداری در سطح خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت 70 هزار قطعه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در آستانه افتتاح است و به گفته سرمایه گذار این واحد تولیدی خواهد بود. در اواسط مهرماه به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: سال گذشته با توجه به ارتقای ضریب مکانیزاسیون و با تلاش همه همکاران رتبه اول جذب تسهیلات را با 85 درصد جذب تسهیلات با اعتبار کسب کردیم. 32 میلیارد و 800 میلیون تومان از خط اعتباری مکانیزاسیون استان.


افزایش ۱۳۰ درصدی تولید گندم در تربت حیدریه

محمدی تصریح کرد: امسال با قیمت مناسب اعلام شده از سوی دولت در حوزه گندم، درخواست هایی از کشاورزان برای تامین گندم سیلوها داشتیم و با توجه به کارشناسی که کارشناسان در منطقه انجام دادند، در گام اول، عملکرد محصول را بهبود دادیم و در مرحله دوم سن، خسارت سطح شهر را به صفر رساندیم.

وی افزود: در حال حاضر تمامی محموله های تحویلی به سیلوها بدون کهنگی است بنابراین کیفیت محصول و عملکرد سنی را افزایش داده ایم به طوری که میانگین تولید کشاورزی در روچ به بیش از 14 تن در هکتار رسیده است.

محمدی تصریح کرد: تاکنون 16 هزار تن گندم به سیلوها تحویل داده ایم که 2 هزار و 500 تن آن بذر و مابقی گندم خوراکی است که نسبت به سال گذشته 130 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه همچنین از افتتاح پنج مرکز آموزشی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این مراکز کشاورزانی که در حوزه کشاورزی خود به موفقیت هایی دست یافته اند این موفقیت ها و موفقیت ها را به عنوان یک تجربه با دیگر کشاورزان مرکز به اشتراک می گذارند. . می دهند.

وی همچنین به پروژه کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: این طرح با کمک مسئولین ارشد شهرستان و رایزنی با نماینده مردم در شورای اسلامی فعال شد و تسهیلاتی از سوی بانک کشاورزی و در مجموع 11 میلیارد و 800 میلیون تومان در دو مرحله پرداخت شد که امسال با 95 درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری رسیده است.

محمدی ادامه داد: در حوزه محصولات زراعی در این منطقه 35 هزار هکتار زمین مناسب برای آبیاری وجود دارد که 25 هزار هکتار آن مجهز به سیستم های نوین آبیاری است و حوضچه های زیادی ساخته شده است.

شهرستان تربت حیدریه 90 هزار هکتار سطح زراعی و باغی دارد و با 8 هزار و 800 هکتار مزارع زعفران 12 درصد از سطح زیرکشت این محصول را در استان خراسان رضوی توزیع کرده است.

سالانه 450 هزار تن محصولات کشاورزی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می شود که معادل حدود هفت درصد از کل تولیدات استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید