اولین آزمایشگاه آب و خاک در جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه به بهره برداری رسید.


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808109

نخستین آزمایشگاه دولتی خاک، آب و گیاه در خراسان جنوبی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه با وام 10 میلیارد ریالی در پژوهشکده زعفران به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علی اکبر کیپور فرماندار تربت حیدریه صبح امروز در مراسم افتتاحیه این آزمایشگاه گفت: کشوری هستیم که منابع معدنی قوی و منابع آب زیرزمینی داریم که با اصلاح نگاه مدیریت اقتصادی می توانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی افزود: انرژی های زیادی را هدر می دهیم که بیشتر آن شامل نیروی انسانی است و این باعث شکست برنامه های توسعه و بسته شدن روزنه های توسعه جامعه ما می شود که برای رسیدن به توسعه باید این منافذ برطرف شود.

قایپور گفت: کارهای خوبی در پژوهشکده زعفران انجام شده است و ادامه این تحقیقات باید بر بهبود زعفران تولیدی کشاورزان و فرآوری محصولات و مشتقات این محصول متمرکز شود.

همچنین طی آخرین برنامه های ستاد فجر در دهه انقلاب اسلامی، 29 سری جهیزیه بین جوانان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان توزیع شد.

عبدالله زاده رئیس کمیته امداد تربت حیدری گفت: 29 جوان روس.

وی افزود: ارزش هر جهیزیه 200 میلیون ریال و شامل: یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و تلویزیون است.

عبدالله زاده گفت: جوانان این نهاد برای تحکیم بنیان خانواده، پیش از دریافت جهیزیه، آموزش های فرهنگی در زمینه سبک زندگی، احکام و اخلاق اسلامی را مطالعه می کنند.

وی گفت: در حال حاضر 58 جوان دیگر روس برای شروع زندگی مشترک منتظر دریافت جهیزیه هستند که از خیرین تقاضا داریم با مشارکت خود زمینه رفع مشکل این اقوام را فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید