اولین هتل سنتی خراسان رضوی به بهره برداری رسید


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893726

همزمان با آخرین روز از هفته دولت، فاز اول اولین هتل سنتی خراسان رضوی در مجموعه تاریخی لاری تربت حیدریه با هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علی محمدی مدیر میراث فرهنگی تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: این اقامتگاه سنتی توسط بخش خصوصی با تغییر کاربری یک کاروانسرای تاریخی به مساحت بیش از چهار ساخته شده است. هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بیش از 60 میلیارد ریال.

وی گفت: در فاز اول این واحد که شامل رستوران سنتی، 12 واحد اقامتی و بازارچه صنایع دستی و سوغات است برای 10 نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

محمدی گفت: با توجه به موقعیت و موقعیت خاص این اقامتگاه در محدوده بافت تاریخی و بازارهای سنتی تربت حیدریه، احیای این اثر تاریخی کمک زیادی به حفظ و مرمت سایر آثار تاریخی شهرستان خواهد کرد.

مدیر میراث فرهنگی تربت حیدریه افزود: معماری سنتی این اقامتگاه با تزئینات زیبای آجری به همراه سرو غذاهای محلی و وجود کارگاه های صنایع دستی از جمله مزیت های این اقامتگاه است که تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی خواهد داشت. از این مکان


مجموعه تاریخی لاری بزرگترین کاروانسرای شهر ایران است / نیاز به آشنا را زنده کردیم

ایوبی سرمایه گذار هتل سنتی رباط لاری با بیان اینکه این اقامتگاه به یک مجموعه کامل فرهنگی تبدیل می شود، گفت: این کلبه 150 سال پیش توسط فردی به نام لاری که از تجار معروف فارس بود به قصد سکونت ساخته شد. آنچه را که قرار بود نیاز به اسکان را برطرف کند، احیا کردیم.

وی گفت: این کاروانسرا بزرگترین کاروانسرای شهر ایران است و به مجموعه فرهنگی تبدیل می شود و در فازهای بعدی اولین کافه بانوان، شبکه بازی بانوان ایران و رصدخانه و همچنین بازارچه صنایع دستی راه اندازی می شود. .

ایوبی گفت: در حال حاضر 20 آلاچیق اقامتی در منطقه وجود دارد و با بهره برداری کامل از این مجموعه برای 60 نفر شغل ایجاد می شود.

رباط لاری تربت حیدریه یا کاروانسرای لاری یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تربت حیدریه ثبت شده در آثار ملی ایران است که در زمان محمدخان قاجار توسط یکی از تجار این منطقه به نام محمدرضا لاری ساخته شده است. .

این محوطه تاریخی در زمینی به مساحت 3840 متر مربع با بیش از بیست غرفه و راهرو ساخته شد تا کاروان ها و بازرگانان بتوانند به تجارت و استفاده از امکانات رفاهی موجود در بت بپردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید