کاهش 10 درصدی ترافیک اینترنت در خراسان شمالی با حضور مدارس / مخابرات رده پنجم استان در توسعه فیبر نوری


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840361

علیرضا هاشمی گفت: ترافیک اینترنت در خراسان شمالی به دلیل در دسترس بودن مدارس و عدم استفاده از شبکه شاد آموزشی 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا هاشمی مدیر مخابرات خراسان شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته مخابرات و روز جهانی مخابرات گفت: کاهش 10 درصدی ترافیک اینترنت در استان به دلیل عدم استفاده حداکثری از نرم افزارهای شاد بعد از مدارس، بر روی پهنای باند و افزایش سرعت مشترکین اینترنت و خدمات آنها.

هاشمی افزود: در حال حاضر روزانه 21 هزار گیگابایت مخابرات خانگی و 122 هزار گیگابایت اینترنت همراه در استان مصرف می شود.

وی در ادامه در پاسخ به گلایه های مردمی مبنی بر واقعی نبودن حجم شارژ و مصرف مصرف کنندگان، گفت: حجم مصرف و خروج مصرف کنندگان در استان در مرکز کشور کنترل می شود و این شکایت مردمی به دلیل نرم افزار فعال است که ممکن است در گوشی های هوشمند فعال بوده باشد. که به طور خودکار حجم اینترنت را کاهش می دهد.

هاشمی به اقدامات انجام شده در حوزه مخابرات استان در 8 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت 250 میلیارد تن برای توسعه ارتباطات روستایی استان هزینه شده است که منجر به کسب رتبه پنجم خراسان شمالی در روستاها شده است. توسعه نوری فیبرها

مدیر مخابرات خراسان شمالی تحول دسترسی به اینترنت در روستاها را انقلابی صنعتی خواند و افزود: به عنوان مثال پوشش تلفن همراه در راز و جرگلان از 31 درصد به 91 درصد رسیده است و 42 سایت جدید موبایل در شهرستان رتبه اول را دارند. .

هاشمی گفت: در این مدت 12 سایت موبایل جدید در استان نصب شده و سایت 65 روستای استان 3G یا 4G شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات با هدف اجرای موارد موضوع بند 3 ماده 3 قانون تعهدات و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه و ارتقای فناوری های ارتباطات و اطلاعات در نقاط مختلف کشور انجام می شود. و الزامات دولت برای تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات پروژه USO برای فناوری های مخابراتی، پستی و اطلاعاتی برای هر واحد کشور در مناطق روستایی و دورافتاده اجرا می شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود از طرح ویژه شرکت مخابرات به نفع سازمان های دولتی برای اتصال به فیبر نوری خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر هزینه های طراحی و کارشناسی رایگان، هزینه فیبر موجود صفر است. ریال محاسبه می شود.

هاشمی همچنین از امکان درج شماره همراه صاحبان مشاغل در سامانه 118 خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید