واکنش وزیر ارتباطات به کاهش سرعت اینترنت: وقتی فیبر گذاشته شود مردم می توانند از اینترنت پرسرعت لذت ببرند

واکنش وزیر ارتباطات به کاهش سرعت اینترنت: وقتی فیبر گذاشته شود مردم می توانند از اینترنت پرسرعت لذت ببرند

روز جدید وزیر ارتباطات گفت: در راستای کاهش سرعت اینترنت، چشم‌انداز و راهبرد دولت سیزدهم تامین یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن برای مردم است و تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام خواهد داد. وی با اشاره به اینکه فیبر نوری باید در اختیار منازل مشاغل قرار گیرد تا سرعت آنها چند صد برابر شود، تصریح کرد: زمانی که فیبر نوری به منازل مردم کشیده می شود، مشترکان می توانند از طریق وای فای و با سرعت بالا به تلفن همراه خود متصل شوند. اینترنت.

وزیر ارتباطات گفت: در راستای کاهش سرعت اینترنت، چشم‌انداز و راهبرد دولت سیزدهم تامین یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن برای مردم است و تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام خواهد داد.

عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح خط تولید و مراکز تحقیقاتی 6 شرکت در حوزه فناوری و دانش در جمع خبرنگاران در کرج با بیان اینکه از فردا افتتاح ده ها پروژه فناوری اطلاعات را داریم، گفت: تجارت در استان با ارسال پروتکل در کشور شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 400 روستای جدید به این شبکه متصل خواهند شد، افزود: امروز در منطقه ویژه پیام افتتاح چندین خط تولید جدید و شرکت های مخابراتی و اطلاعاتی جدید را داریم که در حال حاضر مشغول نصب هستند. اما امیدواریم در مراحل بعدی با حمایت های لازم، طرح ها به تولید ملی برسد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید تجهیزات فناوری اطلاعات داریم و اگر توسعه خوبی داشته باشد، ظرفیت صادرات نیز وجود دارد، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی شرکت در حال صادرات به خارج از کشور هستند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به ظرفیت ویژه ای که دارد می تواند به قطب اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شود و نیازهای کشور را برطرف کند و زیرساخت های لازم را برای حل مشکل اشتغال کشور فراهم کند، افزود: در رابطه با کاهش سرعت اینترنت، و راهبرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه ای پرسرعت، باکیفیت و ایمن برای مردم است و تمام تلاش خود را برای تحقق این امر انجام خواهد داد.

زارع با اشاره به اینکه باید فیبر نوری در اختیار منازل مشاغل قرار گیرد تا سرعت آنها چند صد برابر شود، تصریح کرد: زمانی که فیبر نوری به منازل مردم کشیده شود، مشترکان می توانند از طریق وای فای به تلفن همراه خود متصل شده و از اینترنت پرسرعت استفاده کنند. خوش بگذره

وی با بیان اینکه با این کار شبکه تلفن همراه نیز بهبود می یابد، گفت: تلاش می کنیم تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد خانوارهای ایرانی به فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به نحوه خدمات رسانی اپراتورها به زائران ایرانی اربعین گفت: تقویت شبکه تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرزها، ایجاد مرکز ارائه اینترنت رایگان به هزار نفر در مرز مهران. نقطه و ارائه اینترنت رایگان بخشی از این اقدامات در بسیاری از ایستگاه ها از نجف تا کربلا است.

وی بیان کرد: ارائه روترهای رایگان در قالب پلتفرم هایی که مردم بتوانند موقعیت مکانی خود را ببینند و مسیرهای مورد نظر خود را بیابند از دیگر بخش های این سرویس است.

دیدگاهتان را بنویسید