وزیر ارتباطات به خبر کاهش سرعت اینترنت واکنش نشان داد: سرعت اینترنت موبایل و خانگی افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات به خبر کاهش سرعت اینترنت واکنش نشان داد: سرعت اینترنت موبایل و خانگی افزایش یافته است.

روز جدید : بر اساس نتایج سایت اسپید تست، زمانی که این وزارتخانه را تحویل گرفتم، سرعت اینترنت موبایل 21 و هشت دهم مگابیت بر ثانیه بود و اکنون با افزایشی حدود 15 درصدی به 25 رسیده است. همچنین حدود 9 مگابیت در ثانیه و اکنون حدود 10 است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رسوایی کاهش سرعت اینترنت ثابت و همراه در ماه های اخیر پاسخ داد.

عیسی زارع پور گفت: در مورد سرعت خدمات اینترنتی می توان به مراجع جهانی و سایت های معتبر مراجعه و استناد کرد و ما هم قبول داریم.

وی افزود: این ارگان ها هر ماه کشورها را بر روی اینترنت موبایل و ثابت اندازه گیری می کنند و طبق نتایج سایت اسپید تست، زمانی که این وزارتخانه را بر عهده گرفتم، سرعت اینترنت موبایل 21 و هشت دهم مگابیت ثانیه بوده است. هم اکنون حدود 15 درصد افزایش یافته و به 25 رسیده است. سرعت اینترنت خانگی حدود 9 مگابیت بر ثانیه بود و اکنون به حدود 10 رسیده است.

وزیر ارتباطات گفت: البته این ارقام راضی کننده نیست و در ارتباطات ثابت رتبه 145 دنیا را داریم. البته ما در شبکه موبایل به میانگین جهانی نزدیکتر هستیم اما این سرعت در خور مردم ما نیست. سرعت و کیفیت باید افزایش یابد و یکی از بال های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پرسرعت و باکیفیت در سراسر کشور است اما به عقب برنگشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید