دلیل کاهش سرعت و کیفیت اینترنت از زبان وزیر ارتباطات

دلیل کاهش سرعت و کیفیت اینترنت از زبان وزیر ارتباطات

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در واکنش به کاهش سرعت و کیفیت اینترنت در روزهای اخیر گفت: مشکل اینترنت اختلالات جزئی بود که برطرف شد.

زارع پور می گوید ایرادات جزئی باعث شده سرعت اینترنت اخیراً پایین بیاید و الان مشکلی وجود ندارد!

وزیر ارتباطات کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر را با اختلالات جزئی تشریح کرد. زارع پور اعلام کرد که اکنون این اغتشاشات برطرف شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

در روزهای اخیر افت سرعت و کیفیت اینترنت تشدید شده و بسیاری از کاربران از کندی اینترنت در شبکه های اجتماعی گلایه دارند. اکنون وزیر ارتباطات می گوید که این مشکل ناشی از تداخل بوده که اکنون حل شده است.
واکنش وزیر ارتباطات به کاهش سرعت اینترنت

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز شورای دولت در واکنش به کاهش کیفیت و سرعت اینترنت اخیر گفت: اختلالات جزئی داشتیم اما رفع شده است. حالا می توانید تست کنید و می بینید که مشکل خاصی وجود ندارد.”

وزیر ارتباطات در یک سال گذشته بارها از افزایش سرعت اینترنت در ایران بر اساس آمار تست سرعت خبر داده است در حالی که معمولا مردم در استفاده از سرویس های مورد علاقه خود چنین سرعتی را تجربه نمی کنند.

فیلترینگ ماه های اخیر و برخورد دولت با فیلترشکن ها نیز باعث افت کیفیت اینترنت شده است. اواسط مهرماه استارت آپ خدمات ابری ابر دراک گزارشی از وضعیت اینترنت کشور منتشر کرد که نشان می داد روش فیلترینگ استفاده شده در یک ماه گذشته بر سایر سرویس ها و وب سایت ها تأثیر منفی گذاشته و دسترسی کاربران را مختل کرده است.

تلاش می کنیم با بومی سازی نیازهای کشور را برطرف کنیم.

زارع پور همچنین در پاسخ به فراخوان وزارت ارتباطات برای تولید رقیب اندرویدی ایرانی با بیان اینکه بومی سازی فقط مختص وزارت ارتباطات نیست، گفت: ما، وزارت حراست و معاونت علمی اولویت های بومی سازی تجهیزات را اعلام کرده ایم. زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز کشور به گونه‌ای که از تمام ظرفیت‌های بومی‌سازی کشور استفاده شود.»

وی با بیان اینکه در بخش سخت افزار به ویژه تجهیزات شبکه اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: نه تنها نیازهای ما تامین می شود، بلکه بخشی از آنها به خارج از کشور صادر می شود. بخش زیرساخت نرم افزار، مانند سیستم عامل و سایر بخش های ضروری، نیز در راستای ارزیابی و بومی سازی هستند.”

به گفته زارع پور، فراخوان منتشر شده برای تولید سیستم عامل اختصاصی تلفن همراه با هدف شناسایی ظرفیت پاسخگویی به نیازهای کشور در این بخش است.

دیدگاهتان را بنویسید