شبکه انتقال گاز نزدیک به 480000 کیلومتر/ شبکه انتقال گاز در سراسر کشور پایدار است.

ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922873

وزیر نفت با بیان اینکه پوشش شبکه گازرسانی کشور حدود 36 هزار و 365 روستا و بالغ بر یک هزار و 224 شهر را پوشش می دهد، گفت: پوشش شبکه گازرسانی نزدیک به 480 هزار کیلومتر است که واقعاً یک شبکه انتقال گاز بی نظیر در دنیاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به سفر خود به استان خراسان رضوی گفت: جلسه ای با استاندار داشتیم، روند گازرسانی را در جنوب استان خراسان رضوی که برخی از شهرستان ها داشتند پیگیری کردیم. مشکلات دیروز تقریباً می توانم بگویم که شبکه گاز در سراسر کشور به طور جدی پایدار است و فقط در شهرستان تربت جام، در واقع نزدیک به 17 هزار مشترک از نعمت گاز محروم هستند که همکاران ما در شرکت گاز و فرآوری گاز از نعمت گاز محروم هستند. و شرکت پخش تمام تلاش خود را می کنند تا برای رفع مشکل استفاده شده باشد.

وی با بیان اینکه پوشش شبکه گاز در کشور حدود 36 هزار و 365 روستا و بالغ بر یک هزار و 224 شهر را شامل می شود، گفت: پوشش شبکه گاز نزدیک به 480 هزار کیلومتر است که واقعاً یک شبکه انتقال گاز بی نظیر در دنیاست. در این چند روز خوشبختانه با وجود سرمای بسیار شدید در کشور مصرف مهار شده و در حال حاضر فقط در تربت جام مشکل داریم. در تربت جام به عنوان آخرین قسمت شبکه توزیع، توزیع رایگان نفت و کپسول گاز راه اندازی شده و شرکت گاز نزدیک به 17000 بخاری برقی و نفتی تهیه و توزیع کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه این شهر تقریباً هم مرز با افغانستان است، گفت: باید یک خط انتقال از فریمان یا از خود مشهد به منطقه کشیده شود و از امروز عملیات اجرایی آن آغاز شود تا انشاءالله سال آینده ایجاد شود. مشکلی نیست به دلیل زیرساخت های ضعیفی که این استان داشت و در انتهای شبکه توزیع قرار دارد و با این انتقال قول می دهیم که در سال آینده دیگر شاهد قطعی گاز در این شهرستان نباشیم.

اوجی گفت: کشور سرمای بی سابقه ای را تجربه می کند به طوری که میانگین دما در 20 استان منهای 10 درجه زیر صفر است. الحمدلله شبکه گاز در تمام نقاط کشور پایدار است، در استان های غربی و شرقی و در ترکمنستان واردات قطع شده است، مردم این کشور نیز با مشکل مواجه هستند، گاز داخلی متوقف شده، حتی قزاقستان و ازبکستان صادرات را متوقف کرده اند. گاز به ایران از روز پنجشنبه و به محض قطع گاز به سرعت کانفیگ شبکه را تغییر دادیم و مصرف کردیم. ما موفق شدیم

وی گفت: خوشبختانه در جایی قطعی گاز نداشتیم، دیروز که در خراسان جنوبی این اتفاق افتاد همکاران ما به شدت در حال کار هستند، ما از قبل آماده بودیم تا سوخت دوم، هم نفت سفید سوخته و هم کپسول گاز را تهیه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید