55 معدن برنده مناقصه هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند/ اولین مجوز اکتشاف سنگ های قیمتی در شهرستان ماهنشان صادر می شود.


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823108

رئیس امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

رئیس سازمان معدن، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 300 منطقه معدنی به مزایده گذاشته شد و 74 برنده داشت، گفت: 12 مورد مجوز بهره برداری و 62 منطقه دارای پروانه اکتشاف است اما همچنان ادامه دارد. بیش از پنجاه و پنج معدن برنده مناقصه هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: معادن غیر فعالی که در استان وجود دارد به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می شوند، معادنی که به تعهدات خود عمل نکرده اند، پروانه آنها باطل شده است و دسته دوم معادنی هستند که اگرچه مجوز دارند، اما همچنان هستند. استخراج شده است. تسلیم نشو.

وی با اشاره به اینکه پروانه بهره برداری تعدادی از معادن در سال های اخیر لغو شده است، افزود: در سال گذشته بیش از 300 معدن به مزایده گذاشته شد و 74 منطقه برنده مناقصه شدند؛ 12 مورد مجوز و 62 معدن برای اکتشاف مجوز گرفتند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه متأسفانه بیش از 55 معدن برنده هنوز به بهره برداری نرسیده است، گفت: به دلیل مخالفت منابع طبیعی و محیط زیست نتوانستیم پروانه بهره برداری را دریافت کنیم. مطالعه یا صدور پروانه بهره برداری برای راه اندازی.

وی با بیان اینکه تعدادی از معادن دارای پروانه بهره برداری هستند اما غیرفعال هستند، افزود: به معادن برای از سرگیری فعالیت اخطار داده شده و در صورت عدم فعالیت در سال جاری، پروانه معادن باطل می شود.

فرامرزی بیان کرد: البته تعدادی از معادن غیرفعال قول داده اند تا پایان خردادماه امسال استخراج را از سر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای مین گذاری در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: تنها کمکی که برای فعال سازی معادن در استان صورت می گیرد، صدور معرفی نامه برای خرید ماشین آلات دست دوم است که در حال انجام است. .

رئیس معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از معادن در استان فعال نیستند، گفت: امسال بهره برداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید