60 درصد تولید سنگ در کشور در محلات / 140 معدن در مرکز سنگ کشور فعال است

زمان: 09:07
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776224

سلیمی با اشاره به افتتاح نمایشگاه سنگ محلات گفت: 60 درصد تولید سنگ کشور و 12 درصد تولید جهانی از طریق شهر محلات تأمین می شود و علاوه بر قابلیت های فنی نهفته در این منطقه ، تعداد زیادی از کارخانه های فرآوری و ما بیش از 140 معدن فعال در محلات داریم و این امر شهر محلات را به مرکز سنگ کشور تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی ، نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با دیار آفتاب ؛ وی با اشاره به سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت به استان مرکزی و اولویت برنامه های وزیر ، گفت: ظرفیت های زیادی در زمینه صنعت ، معدن و تجارت در استان مرکزی وجود دارد که وزیر صمت باید به آنها توجه ویژه ای به آن داشته باشید. “

وی افزود: در زمینه معادن ، صنایع سنگین و نیمه سنگین و معادن در محلات ولیاف در دلیجان ، استان مرکزی پیشرو است و معرفی این فرصت های عظیم وزیر صنعت می تواند آثار و فعالیت های خیریه زیادی برای استان مرکزی داشته باشد. به

سلیمی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه سنگ محلات گفت: 60 درصد تولید سنگ کشور و 12 درصد تولید جهانی از طریق شهر محلات تامین می شود و علاوه بر قابلیت های فنی در این منطقه ، تعداد زیادی نیز وجود دارد. تعداد کارخانه های فرآوری و ما بیش از 140 معدن فعال در محلات داریم و این باعث شده است که شهر محلات به مرکز صخره های کشور تبدیل شود.

وی تاکید کرد: امروزه محلات به عنوان پایتخت سنگی کشور شناخته می شوند و ظرفیت های زیادی در این منطقه وجود دارد که باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه ظرفیت سنگ محلات هر روز بیشتر می شود ، گفت: وی علاوه بر استخراج و فرآوری در زمینه سنگ ، در سایر مناطق محلات پیشرو است. و تولیدات در محلات این شهر را در صنعت کاغذ درخشان کرد.

وی گفت: خوشبختانه امروز شهر محلات حرف های زیادی برای گفتن دارد و نمایشگاه بین المللی سنگ محلات بخش کوچکی از این ظرفیت ها را به نمایش گذاشته است و این شهر در صنعت ، معدن و تجارت فرصت های زیادی دارد که اگر به درستی برخورد شود با آن و استفاده از آن قطعا رفاه زیادی را به ارمغان می آورد.

سلیمی خاطرنشان کرد: از همه فعالان حوزه صنعت ، معدن و صادرات دعوت می کنیم تا از نمایشگاه بین المللی سنگ محلات دیدن کرده و از ظرفیت های عظیم این شهر از نزدیک دیدن کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید