از سال گذشته تاکنون 9 معدن غیر فعال در سیستان و بلوچستان فعال شده است


ساعت: 08:25
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895950

حسین مدرس حیبنی با اشاره به اینکه 417 شرکت معدنی در استان وجود دارد، گفت: از سال گذشته 9 معدن راکد در استان فعال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حسین مدرس خبانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای معدن که به منظور ارائه برنامه ها و همچنین طرح های در دست اجرا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور برگزار شد، گفت: استان: خوشبختانه همکاری جدی وجود دارد. ایمیدرو با استان انجام می شود که در توسعه معادن بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه معادن یک ثروت زیرزمینی است که باید به اشتغال تبدیل شود، افزود: توجه به اهمیت و به روز بودن معادن و ایجاد ثروت و اشتغال برای استان تاکنون منجر به اشتغال 29 هزار و 400 نفر شده است.

مدرس حبانی با تاکید بر اهمیت نظارت و اجرائیات استانی در پیشرفت پروژه ها خاطرنشان کرد: امروز انتظار داریم بخشی از اختیارات از مرکز به استان تحمیل شود.

مدرس خبانی تاکید کرد: برای انتقال آب دریای عمان 60 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و شرکت های بزرگ معدنی می توانند در این زمینه کمک کنند.

وی ادامه داد: خط انتقال آب دریای عمان از 4 جبهه آغاز شده است اما باید تسریع کنیم تا بتوانیم این پروژه را در سال 1404 به اتمام برسانیم.

استاندار با تاکید بر تسریع در روند زیرساخت ها در معادن گفت: معادن کوچک نیز باید توسعه یابد تا شاهد توسعه معدن در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید