استاندار سیستان و بلوچستان: 35 نفر در حوادث هشتم مهر زاهدان جان باختند / تاکنون 24 نفر از مجروحان بی گناه شناسایی شده اند.

استاندار سیستان و بلوچستان: 35 نفر در حوادث هشتم مهر زاهدان جان باختند / تاکنون 24 نفر از مجروحان بی گناه شناسایی شده اند.

حسین مدرس حیبانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 35 نفر در حوادث 17 مهر امسال در زاهدان جان خود را از دست دادند. وی گفت: تاکنون 24 نفر از مجروحان این حوادث بی گناه شناخته شده اند که این تعداد به 35 نفر می رسد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس دستورات رهبر معظم انقلاب و بر اساس مصوبات شورای تامین و سیاست های ابلاغی رئیس جمهور و 35 نفر در حوادث 17 مهر امسال در زاهدان جان باختند. وزیر کشور، مردمی که در این حوادث بی گناه کشته شدند، شهید محسوب می شوند.

حسین مدرس خیابانی افزود: علاوه بر این افراد بی گناهی که دچار حادثه شده اند جانباز محسوب می شوند که بر اساس گزارش های دستگاه های امنیتی و انتظامی تاکنون 24 نفر از مجروحان این حوادث بی گناه تشخیص داده شده اند و ممکن است این تعداد به 35 نفر افزایش یابد. .محدوده

یک معلم خیابانی که با خبرنگار ایرنا گفت: پیرو دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به شناسایی افراد بی گناه در این حوادث، کمیته امور شورای تامین تشکیل و به بررسی پرونده ها پرداخت و در سفر اخیر از سوی رئیس بنیاد، فرآیند الحاق این 24 نفر و افراد قابل شناسایی به بنیاد شهید انجام شد.

وی تاکید کرد: بخشداری جانبازان نیز کمیته ای دارد که افراد دچار قطع عضو و معلولیت جسمی را شناسایی کرده و تحت پوشش خدمات این بنیاد به عنوان جانباز قرار خواهند گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین استان در خصوص اخراج افراد و افرادی که احتمالاً سهل انگاری کرده اند، تحقیقات مقدماتی انجام و در این خصوص فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان و ناظر کلانتری 16 این شهرستان منتقل و جابجایی با توجه به فرماندهی کلانتری استان انجام شد که یکی از خواسته های مردم و ماموران ذیربط نیز بود.

وی همچنین در خصوص آزادی زندانیانی که در جریان این حوادث تحریک شده و احساساتی شده بودند، گفت: پس از سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان، 200 نفر از افرادی که در جریان این حوادث دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تنها شهرداری زاهدان 2 هزار میلیارد ریال خسارت از اغتشاشات مهرماه در زاهدان و همچنین خسارت به اماکن عمومی و مردم وارد کرد که بیش از 1900 دستگاه موتورسیکلت در آتش سوخت و 196 خودروی مردم آسیب دید. دولت خسارت وارد کرد و سه مرکز خرید با 80 مغازه را به آتش کشید و به 22 بانک و همچنین مرکز جراحی نبوت زاهدان که در مجاورت سایت و متعلق به سپاه بود خسارت سنگینی وارد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید