آغوش فرشته مرگ در جاده های جنوب شرق کشور باز است/ 87 نفر در 120 روز در کلانشهر سیستان و بلوچستان جان باختند!


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889495

وضعیت راه های ارتباطی، راه های احداث شده در گذشته در سیستان و بلوچستان یا سایر استان های کم برخوردار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، جاده های سیستان و بلوچستان یکی از پرترددترین جاده های جنوب شرق کشور است که روزانه تعداد زیادی کامیون و خودرو در این جاده تردد می کنند و دچار حادثه شده اند.

در حین حرکت کامیون ها و تریلرهای سنگین در طول این محور، قطعات آسفالت یا جابجا شده و یا ترک می خورد، بسیاری از مکان های خطرناک تصادف فاقد گاردریل هستند و در صورت بروز تصادفات جاده ای، احتمال قرار گرفتن خودرو وجود دارد. از جاده پرتاب شد

وضعیت راه‌های مواصلاتی، جاده‌هایی که در گذشته در سیستان و بلوچستان یا سایر استان‌های کم اقبال ساخته شده‌اند، شاید جاده‌های فرعی بوده‌اند، اما امروزه در حال تبدیل شدن به جاده‌های اصلی هستند و در این استان این روند طولانی‌تر از سایر استان‌های کشور است.

دهمرده یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به خسارات جبران ناپذیر جسمی و روحی ناشی از تصادفات گفت: تاکنون خانواده های زیادی علاوه بر خسارت اقتصادی ناشی از تصادفات متزلزل شده اند. و این باعث نگرانی بیشتر مردم شد.

وی با بیان اینکه راه های این استان تقسیم بندی نشده و حداقل باید برای رفاه حال مردم روسازی مناسبی داشته باشد، افزود: راه های اصلی منتهی به شهرستان زاهدان که یکی از پرترددترین جاده های جنوب شرق است نیاز به تقسیم بندی دارد. و امیدواریم بتوانیم از بودجه ها و مبالغ سهمی بگیریم. برای نوسازی و تکمیل راه های روستایی و ضعیف این استان تخصیص داده شود.

این شهروند با بیان اینکه بسیاری از روستاییان برای ادامه درمان خود مجبور به سفر به مرکز استان هستند، گفت: در جاده ها گرد و غبار وجود ندارد، چاله های زیاد، پیچ های خطرناک، فرسودگی آسفالت جاده به دلیل تردد خودروها وجود دارد. وجود سنگین و گاهاً شتر در جاده باعث تصادفات زیادی می شود.

87 نفر در تصادفات چهار ماهه امسال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جان باختند

فریبرز رشیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری به 4 هزار و 885 مصدوم حوادث شهری و ترافیکی با اورژانس 115 خدمات رسانی شد. مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان.

وی افزود: 87 سرنشین این خودروها در تصادفات جاده ای و شهری در صحنه تصادف جان باختند.

رشیدی بیان کرد: آمار تصادفات شهری و جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل 21.83 درصد و مجروحان 32.20 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: در این مدت 32 ماموریت توسط بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد که طی آن 42 مصدوم و بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید