سیستان و بلوچستان محل اجتماع برج سازان عاطفی کشور/ با ساخت 440 کلاس درس در جنوب شرق کشور رکورد خوبی را به ثبت رساند.


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881283

خیرین مدارس از برکت نظام تعلیم و تربیت هستند که مهمترین دغدغه آنها ایجاد فضای امن آموزشی برای فرزندان ایران اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، اساس توسعه هر کشوری توسعه تعلیم و تربیت کودکان است و به همین دلیل فراهم کردن فرصت تحصیل به دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم و فاقد فضای آموزشی مناسب از اولویت های کشور است. و در آخرت از ارزش بالایی برخوردار است.

با توجه به محدودیت منابع دولتی در زمینه تامین مکان های آموزشی، حضور خیرین و گروه های خیریه در این روند بسیار مهم و موثر خواهد بود.

دنیای مدرسه سازی و کار خوب توسعه فضاهای آموزشی دنیای شیرینی است و لذت معنوی که برای سازندگانش به ارمغان می آورد.

خیرین مدرسه ساز خاطراتی از خود به جای گذاشته اند که نه تنها هرگز فراموش نمی شود بلکه سینه به سینه و نسل به نسل منتقل خواهد شد و امروز همه باید قدردان زحمات و سخاوت این بزرگان باشیم. بیایید به آنها افتخار کنیم و آنها را ببوسیم.

در سیستان و بلوچستان شاهد حرکتی جهادی و همه جانبه در حوزه مدرسه سازی هستیم که نشان از رشد و ارتقای شاخص های آموزشی دارد و امیدواریم این امر با جدیت ادامه یابد.

کارنامه خیرین مدرسه ساز در این استان کارنامه موفق و سربلندی است چرا که نشان از تلاش و کوشش فراوان آنان در امر مدرسه سازی دارد که هر روز در حال پیشرفت و نویدبخش است.


میثم لکزی; مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه در نظرسنجی انجام شده در بین استان های کشور در زمینه مشارکت خیرین در سال 1400، سیستان و بلوچستان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. جشنواره خیرین مدرسه ساز بیان کرد: این مهم نشان دهنده توجه و تعامل ویژه خیرین و حسن نیت مردمی است که دل برای فرزندان این استان می سوزند و به عشق آنان این دیار را گام برمی دارند.


وی افزود: غلامحسین مطهری یکی از این خیرین که بیشترین سابقه مدرسه سازی را در این استان دارد با ساخت 442 کلاس درس بهترین خیر مدرسه ساز سیستان و بلوچستان است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: این خیریه با ساخت 62 پروژه مدرسه سازی در قالب 442 کلاس درس، پیشتاز خیرین مدرسه ساز این استان است و در حال حاضر 10 پروژه دیگر در مراحل ساخت دارد.


میثم لک زی با بیان اینکه این خیریه تمامی مدارس خوب را در شهرهای مختلف از جنوب تا شمال استان ساخته است، گفت: این خیر هیچ کدام از مدارس را به نام خود نامگذاری نکرده است.


وی ادامه داد: مدارس سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره «حافظی» پدر مدرسه سازی ایران، سالار سیرجانی اولین مدرسه ساز خوب سیستان و بلوچستان، شهید سلامت، شهید لک زایی و… . . .از مکاتب این خوب هستند.


این مسئول افزود: آقای مطهری که از خیرین ملی است از سال 1380 پروژه های مدرسه سازی را در سیستان و بلوچستان آغاز کرده و تاکنون 200 میلیارد تومان برای ساخت این تعداد کلاس درس در استان هزینه کرده است.


لک زایی گفت: گلمرضا موسوی غروی با ساخت 16 پروژه در قالب 75 کلاس درس به ارزش 32 میلیارد تومان دومین خیر ملی است که از سال 1394 شروع به ساخت مدرسه در استان کرده است.


وی اذعان داشت: اکبر ابراهیمی سومین خیر ملی از سال 1386 با ساخت 15 پروژه در قالب 66 کلاس درس با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد تومان اقدام به ساخت پروژه های مدرسه در این استان کرده است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: بحث مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است و علاوه بر ورود خیرین خارجی با استقبال خیرین داخلی نیز مواجه بودیم به طوری که امروز 20 درصد از خیرین مدرسه ساز در استان خود هستند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید