دستورالعمل دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان/ 1000 کلاس درس جدید اضافه شد


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908841

به گفته مسئولان استان سیستان و بلوچستان، با آغاز به کار دولت سیزدهم تحولات چشمگیری در ساخت فضاهای آموزشی جدید در این استان ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، در استان سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت و گستردگی روستاها و مناطق شهری و نبود زیرساخت های اولیه مانند جاده در برخی نقاط صعب العبور، بسیاری از دانش آموزان به مدارس و فضاهای آموزشی دسترسی ندارند.

این استان دارای کمترین سرانه فضاهای آموزشی در کشور است و اگرچه در سال های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فضاهای آموزشی انجام شده است، اما با رشد روزافزون جمعیت دانش آموزی، این اقدامات پاسخگوی نیاز دانش آموز نیست. جمعیت، اما دولت و مسئولان باید توجه ویژه ای به توسعه فضاهای آموزشی در استان داشته باشند.


برنامه دولت برای ادامه خدمت رسانی به مردم توسعه فضاهای آموزشی است و این امر همواره در دستور کار دولت سیزدهم در وزارت آموزش و پرورش بوده است فضای آموزشی این استان افزایش یافته است.


حسین مدرس حیبانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در یک سال اخیر جهش خوبی در زمینه افزایش کلاس های درسی در استان داشته ایم به طوری که در مدت 6 ماه 801 کلاس درس با اضافه شدن بیش از 6 ماهه تحویل شده است. 200 کلاس درس دیگر در ابتدای سال جاری 1000 کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شد.


وی افزود: یکی از نکات بارز ساخت مدارس در حاشیه شهرها این است که این مکان ها به لحاظ تراکم جمعیت زیاد و کمبود امکانات به کلاس های درس بیشتری نیاز دارند.


فرماندار تصریح کرد: همچنین با کمک خیرین و نهادهای انقلابی در یک سال گذشته بیش از 3300 کلاس درس به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مجهز شده است.



دولت سیزدهم توجه ویژه ای به ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان دارد


میثم لک زایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اخیرا در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: در راستای توجه ویژه دولت به مناطق کم برخوردار، سیستان بیشترین تعداد وام را در این منطقه دارد. فضاهای آموزشی بین استان های کشور و بلوچستان تعیین شده است.


وی افزود: شرایط خاص استان در حوزه مدرسه سازی و لزوم توسعه بیشتر این شاخص، حمایت و توجه ویژه کارکنان و مسئولان کشوری به این مهم را می طلبد که می تواند از توجه ویژه 13 بهره مند شود. دولت در مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده.به یاد آورد.


لاک زایی تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از 57 هزار دانش آموز تجهیزات آموزشی و کلاسی و نزدیک به 6 هزار رایانه، دستگاه کپی و پرینتر بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان دریافت کرده اند که این روند همچنان ادامه دارد. و این امکانات شامل تجهیزات آموزشی و کلاسی شامل میز و صندلی برای مدیر و معلم، صندلی دسته دار، میز و صندلی دانش آموزان، مبل اداری و سایر اقلام در حوزه تجهیزات مورد نیاز مدرسه می باشد که بر اساس ارزیابی تخصیص داده می شود. نیازها و اولویت رفع نیازها.


وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های مجتمع نوسازی در شهرهای پرجمعیت رسیدگی به وضعیت حاشیه شهر و پوشش حداکثری آموزشی دانش آموزان خواهد بود و در این راستا در حال حاضر پروژه های مختلفی در حال انجام است. اجرا شد. و این در آینده نیز مهم خواهد بود و به توسعه خود ادامه خواهد داد.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: حضور گسترده و ماندگار خیرین باعث شده نیمی از کلاس های درس در استان ساخته شده و خیرین به عنوان دستی توانمند به خوبی ایفای نقش کنند. زمینه توسعه فضاهای آموزشی .


وی تصریح کرد: با نهضت مدرسه سازی که در شهرها و مناطق مختلف راه اندازی شده و سالانه بیش از هزار کلاس درس در حال ساخت است. شور و شوق خاصی در بین جویندگان کار ایجاد شده است و در حال حاضر بیش از 9 هزار نفر در ساخت و ساز اشیا کار می کنند.



سیستان و بلوچستان کانون توجه خیرین مدارس است


میشم لکزایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان برای هر دانش آموز 3.3 دهم متر مربع است، افزود: این رقم به طور متوسط ​​در کشور 5.2 دهم است. .


وی سیستان و بلوچستان را مورد توجه خیرین مدارس بیان کرد و افزود: در سال 1400 نسبت به سال مالی 1398 با وجود شرایط بد اقتصادی، افزایش 100 درصدی در تخصیص فضای آموزشی در استان داشتیم. تا پایان سال مالی 1400 بیش از هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار دولتی در این زمینه داریم که در سطح استان برای ساخت، تعمیر، تجهیز و استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس هزینه می شود.


این مسئول بیان کرد: در سال 1400 خیرین 214 میلیارد تومان کمک کردند و با حضور شجاع و جدی خیرین استان مقام اول را در این زمینه کسب کرد. در سه ماهه اول سال بیش از 300 میلیارد تومان در این حوزه کمک مالی شد که اجرای طرح ها را در دستور کار قرار دادیم و با اجرای این طرح ها بیش از 500 کلاس درس به کلاس های درس سیستان اضافه می شود. بلوچستان در سال جدید


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید