توسعه فضاهای آموزشی در اولویت دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان/تجهیز مدارس تازه تاسیس در شهرستان های سیب و سوران


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907059

برنامه دولت برای تداوم خدمت رسانی به مردم توسعه فضاهای آموزشی بوده و همواره در دستور کار دولت سیزدهم در وزارت آموزش و پرورش بوده است و در این راستا فرماندار شهرستان سیب و سوران از تجهیز مدارس با همکاری سازمان تعمیرات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، دولت همواره ارائه خدمات مطلوب و تسریع در توسعه فضاهای آموزشی در بخش های مختلف را مدنظر داشته و تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم افزایش یافته است.

در سال های اخیر موضوع نوسازی مدارس با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته است و همه نهادها و مدیران باید کمبود فضاهای آموزشی را که دانش آموزان در آن مشغول بودند جبران کنند.

افزایش بهره وری در سطح آموزش، ارتقای عدالت اجتماعی از نظر کیفی در امور آموزشی، ماموریت انسان سازی، توسعه آینده و تربیت نیروی انسانی از نکات برجسته ریاست جمهوری است که با تجهیز و افزایش توسعه آموزشی محقق می شود. فضاها

در سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت و گستردگی روستاها و مناطق شهری و نبود زیرساخت های اولیه مانند جاده در برخی نقاط صعب العبور بسیاری از دانش آموزان به مدارس و فضاهای آموزشی دسترسی ندارند.

سیستان و بلوچستان کمترین سرانه فضاهای آموزشی را در کشور دارد و اگرچه در سال های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه فضاهای آموزشی انجام شده است، اما با رشد روزافزون جمعیت دانش آموزی، این اقدامات پاسخگوی نیاز دانش آموز نیست. جمعیت و ضرورت دارد دولت و مسئولان ذیربط به توسعه فضاهای آموزشی در استان توجه ویژه داشته باشند.

تجهیز مدارس تازه تاسیس در شهرهای سیب و سوران

فرشاد گرگیج فرماندار شهرستان های سیب و سوران در گفت و گو با خبرنگار ما از تجهیز مدارس تازه تاسیس خبر داد و گفت: تا پایان ماه جاری 180 دانش آموز در مدارس ششم ابتدایی در 2 شیفت از خدمات خوب بهره مند می شوند. خدمات آموزشی

وی با اشاره به فعالیت های مثبت سازمان نوسازی مدارس و خیرین افزود: سازمان نوسازی مدارس اقدامات و فعالیت های موثری برای افزایش فضای آموزشی در شهرستان انجام داده است.

فرماندار سیب و سوران ادامه داد: بر اساس وعده مدیرعامل سازمان نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان، مدارس سیب و روستاهای کرشان و کولوکان تا پایان ماه جاری تجهیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه کمبود مدرسه در استان در گذشته های نه چندان دور مشکل جدی بود، تصریح کرد: امروز توسعه فضاهای آموزشی با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است و دغدغه ها تا حد زیادی برطرف شده است.

گرگیک با اشاره به اینکه باید به فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پرورشی در مدارس توجه بیشتری شود، اذعان داشت: ایجاد تحول نیازمند تمرکز است و با تجهیز مدارس ظرفیت یادگیری در فضای غنی آموزشی افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید