افزایش 40 درصدی کلاس های درس نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سیستان و بلوچستان


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898761

حسین مدرس خیابانی گفت: سال گذشته 32 هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان افتتاح شد که با ایجاد 1300 کلاس دیگر این تعداد به 33 هزار و 300 رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، حسین مدرس حبانی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی در خصوص بازگشایی مدارس باید در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به وظایف محوله عمل کنند، لذا این جلسه به صورت حضوری برگزار می شود. اقدامات لازم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی به منظور آغاز روان سال تحصیلی جدید انجام شده است.

این معلم خیابانی افزود: امسال حدود 850 هزار دانش آموز در کلاس های استانی ثبت نام کردند و آماده بازگشایی مدارس هستیم.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد 10 هزار بسته کمک آموزشی توسط انجمن خیرین در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

فرماندار تصریح کرد: با کمک خیرین و نهادهای انقلابی در یک سال گذشته بیش از 3300 کلاس درس به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مجهز شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 600 کلاس درس نیز در قالب طرح های نوسازی و خیریه مستمر در حال آماده سازی است که 800 کلاس درس تا قبل از مهر ماه 1402 به آموزش و پرورش واگذار می شود.

یک معلم خیابانی گفت: کتاب های درسی مدارس همچنان مانند سال گذشته به صورت رایگان بین دانش آموزان توزیع می شود و 97 درصد این کتاب ها ثبت و توزیع می شود.

وی افزود: با دستور نمایندگان محترم مجلس و دستور وزیر آموزش و پرورش 700 نفر از معلمان دانشگاه فرهنگیان به سهمیه استان اضافه شدند.

استاندار با بیان اینکه 10 مدرسه برای اتباع و مهاجرین خارجی نیز ساخته می شود، گفت: همچنین در تمامی اقدامات مربوط به بازگشایی مدارس، مجموعه آموزشی استان جزو کلاس های اول کشور است و امیدواریم بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم. سال تحصیلی جدید با انگیزه بالاتر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید