صادرات قیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت گفت: صادرات قیر در 7 ماهه امسال 3 میلیون و 339 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 284 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه 14 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری موج


حمید حسینی، رئیس و عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی وی در نشست خبری موانع تولید و صادرات فرآورده های نفتی گفت: ما منتقد سیاست های ارزی هستیم زیرا این سیاست مخالف صادرات است و صرفا در جهت تامین منافع واردکنندگان است و مردم در این زمینه سودی نخواهند داشت. در ضمن

وی ادامه داد: منطقی بود که دولت لیست کالاهای اساسی را همانطور که رویه همه دولت های گذشته و صادرکنندگان در مقابل ارز بوده است، اعلام کند. قبلاً این کالاها را وارد می کردند، اما اکنون بانک مرکزی در اتاق تاریک تصمیم می گیرد و تصمیمات دیگر را وتو می کند، مطمئناً کسانی که پشت پرده هستند، منافعی در این حرکت ارزی دارند.

حسینی افزود: آمار 7 ماهه صادرات نشان می دهد که امسال 2 میلیون و 155 هزار تن فرآورده نفتی به ارزش یک میلیارد و 890 میلیون دلار صادر کردیم که این رقم در سال گذشته 3 میلیون و 530 هزار تن بود که یک میلیارد و 850 میلیون دلار سود ارزی داشت که 39 کاهش داشت. ٪.

وی افزود: همچنین در این مدت صادرات پارافین 160 هزار تن به ارزش 122 میلیون دلار بوده که در مدت مشابه سال قبل 141 هزار تن به ارزش 145 میلیون دلار صادرات داشته است.

حسینی خاطرنشان کرد: امسال فقط در بخش قیر وضعیت خوبی داشتیم به طوری که میزان صادرات قیر در 7 ماهه امسال 3 میلیون و 339 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 284 میلیون بوده است در حالی که میزان صادرات قیر در 7 ماهه سال قبل 2 میلیون و 552 بوده است. هزار تن به ارزش یک میلیارد و 14 میلیون دلار که نشان دهنده افزایش 14 درصدی ارزش صادرات قیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، قیر صادراتی ایران بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های جهانی به فروش می‌رسد که اگر ارزش واقعی خود را در بازارهای جهانی داشت، درآمد ارزی بیشتری داشت.



آیا این خبر مفید بود؟