افزایش 93 درصدی پرداخت تسهیلات نسبت به مدت مشابه پارسال در بانک کشاورزی/ 28 هزار فقره تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد.


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855098

رئیس امور شعب بانک کشاورزی کرمان اعلام کرد؛

پدر الله محمدی منفرد گفت: سال گذشته 28 هزار فقره تسهیلات به ارزش 2700 میلیارد تن پرداخت کردیم که بالاترین پرداخت تسهیلات باغی بود. در حوزه دامپروری و خدمات بازرگانی، مکانیزاسیون کشاورزی از نظر پرداخت تجهیزات در رتبه بعدی قرار گرفت.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان، الله داد محمدی منفرد، رئیس کل بانک کشاورزی و دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان در نشست خبری ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: خرداد ماه. کشور همیشه پر از حوادث است که مهمترین آن حماسه آزادسازی هرمشهر است که بزرگترین ضربه به رژیم استکباری غاصب بود و رحلت امام خمینی (ره) که منشأ آزادی جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: کشاورزی بخش کلیدی اقتصاد و یکی از مولفه های اصلی اقتصاد است که امنیت غذایی را نیز بر عهده دارد و به طور مستقیم با معیشت مردم و البته نهادهای ذیربط در ارتباط است. اجرا و تامین مالی

محمدی منفرد تاکید کرد: بانک کشاورزی که در آستانه هشتاد و نهمین سالگرد تاسیس آن هستیم به عنوان یک بانک تخصصی و تاثیرگذار در حوزه کشاورزی که 80 درصد تامین مالی کشاورزی را از این بانک تامین می کند و 80 هزار میلیارد تومان نیز ظرفیت تزریق می کند. به بخش کشاورزی که طبیعتاً نقش مؤثری در اشتغال، سرمایه گذاری و تولید دارد.

رئیس شعب بانک کشاورزی تاکید کرد: کرمان به عنوان استانی تاثیرگذار در بخش کشاورزی که 25 درصد باغات کشور را به خود اختصاص داده است، نقش بانک کشاورزی در این زمینه بسیار تعیین کننده خواهد بود، زیرا بانک کشاورزی کرمان جزو برترین ها است. 8 در بخش کشاورزی

وی ادامه داد: بانک کشاورزی با 90 شعبه در شمال و جنوب استان از بخش کشاورزی و زیربخش های آن اعم از طیور، دام، آبزی پروری، کشاورزی، باغداری و شیلات حمایت می کند.

محمدی منفرد ادامه داد: در سال گذشته 28 هزار فقره تسهیلات به ارزش 2700 میلیارد تن پرداخت کردیم که بیشترین پرداختی برای باغات بود. در حوزه دامپروری و خدمات بازرگانی، مکانیزاسیون کشاورزی دستور داده شد تا متولی بعدی تسویه حساب باشد.

رئیس امور شعب بانک کشاورزی اذعان داشت: 83 میلیارد تن در حوزه مکانیزاسیون و 167 میلیارد تن در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و 59 میلیارد تن در حوزه محصولات اساسی کشاورزی پرداخت کرده ایم.

وی افزود: بانک کشاورزی 12 میلیارد یورو مسکن روستایی، در مورد قرض الحسنه در موسسات نگهداری زیستی، 5 میلیارد یورو برای فعالیت های اجتماعی مانند جهیزیه زوجین 67 میلیارد تومان در فصول مختلف پرداخت کرده است.

منفرد تاکید کرد: یکی از تعهدات بانک کشاورزی برای حمایت از تولید و سازوکارهای آن اجرای بیمه کشاورزی است چرا که 15 درصد پرتفوی بیمه محصولات کشاورزی را در اختیار داریم و از نظر غرامت یکی از بهترین استان های کشور هستیم. بیمه “

مدیر کل امور شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه در برداشت سال 99 تا 1400 حدود 78 هزار بیمه نامه صادر و حدود 440 میلیارد تن خسارت به کشاورزان و دامداران استان پرداخت کرده ایم، گفت:

وی ادامه داد: در سال‌های 1400 تا 1401 به دلیل سرمای شدید و آسیب به باغ‌های کرمان، غرامت امسال نزدیک به 500 میلیارد تن افزایش یافت و به همین نسبت نامه‌های ما به شرکت‌هایمان نیز 20 درصد افزایش یافت. آنها خواهند بود.

منفرد با بیان اصلاح ساختار اقتصادی در راستای هدفمندی یارانه کالاهای اساسی و حذف 4200 تنی گفت: یارانه مواد اولیه دام و خوراک دام و طیور با یک کارت به دامداران پرداخت می شود.

وی افزود: اکنون طرح ارتقای یارانه در دام، طیور و شیلات یکی است
خط اعتباری 15 هزار میلیارد تومانی به‌عنوان نگهبان کارت در تمامی شعب بانک کشاورزی کشور راه‌اندازی شد که 10، 12 و 15 درصد بین دامداران کوچک و متوسط ​​و 500 مدیر مزرعه پرداخت می‌شود.

رئیس شعب بانک کشاورزی افزود: در یک هفته پس از شروع طرح کارت دام، نزدیک به 500 قلم کالا به ارزش 48 قلم.
میلیاردها تومان برای تسهیلات دام و طیور و ماهیگیری پرداخت شده است.

محمدی منفرد تاکید کرد: تسهیلات اعطایی به کشاورزان کاملا تسهیل کننده است و تا 90 درصد پرداخت ها به صورت تضمینی بوده و تضمین واقعی دریافت نشده است. حتی خود پرورش دهندگان نیز می توانند در قالب زنجیر ضامن شوند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 40 درصد افزایش پرداخت تسهیلات داشتیم و در سال جدید 50 درصد نرخ پایه سود و در اردیبهشت ماه سال گذشته 93 درصد در پرداخت تسهیلات رشد داشتیم که این رقم افزایش یافت. سابقه و سطح بانکی کشور یکی از سه استان اول جذب متقاضیان ماشین آلات باغی است.

مدیرکل بانک کشاورزی گفت: در سال برداشت گذشته 78 هزار بیمه نامه صادر شده و 440 میلیارد تن خسارت از سوی بانک کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده است.

منفرد افزود: سال گذشته از تجهیزات معوق واحدهای تولیدی استفاده کردیم که 6 هزار و 760 فقره به ارزش 540 میلیارد تن مطالبات واحدهای صنعتی را تا سه سال با استفاده از بخش K استفاده کردیم.

وی تاکید کرد: موفق شدیم 7 میلیارد و نیم از جرایم کشاورزان را ببخشیم و از بدهی 210 میلیارد تنی بدهکاران در مدت 3 سال استفاده کنیم.

محمدی منفرد از سامانه سیدا به عنوان محل درخواست تسهیلات برای کشاورزان نام برد و گفت: متقاضیان تسهیلات از طریق این سامانه درخواست خود را ثبت می کنند و شعب نیز برای دریافت وام و مالکان نسبت به دریافت وام الکترونیکی و کارت ثبت نام اقدام می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید