افزایش 10 درصدی کشت گندم نسبت به مدت مشابه پارسال در تربت جام


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920966

عرفانی گفت: اعلام به موقع و مناسب قیمت خرید تضمینی گندم قبل از کاشت، پرداخت به موقع خرید گندم پارسال به کشاورزان، توزیع به موقع بذرهای نهاده و کودهای شیمیایی و حمایت دولت از کشت قراردادی گندم آبی از عوامل تاثیرگذار است. افزایش 10 درصدی کشت گندم نسبت به سال قبل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها که در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی تربت جام برگزار شد، کشت گندم را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد در تربت جام افزایش داد و اظهار داشت: اعلام به موقع و مناسب قیمت خرید تضمینی گندم قبل از شروع کشت، پرداخت به موقع خرید گندم سال گذشته به کشاورزان، توزیع به موقع بذر نهاده و کودهای شیمیایی و حمایت و حمایت دولت در کشت قراردادی گندم آبی می باشد. عوامل موثر بر افزایش 10 درصدی کاشت گندم نسبت به سال قبل.

وی تصریح کرد: عملیات کاشت گندم در شهرک تربت جام با استفاده از 1780 تراکتور، استفاده از ابزار مکانیزه، توزیع 1100 تن بذر اصلاح شده و همچنین توزیع 11500 تن کود شیمیایی روزهای پایانی را در شهرستان تربت جام سپری می کند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام تصریح کرد: استفاده از روش آبیاری قطره ای در مزارع گندم علاوه بر راندمان مصرف آب موجب افزایش 40 تا 50 درصدی عملکرد گندم شده است.

عرفانی خاطرنشان کرد: به لطف برگزاری سمینارها و بازدیدهای تبلیغاتی، امسال استفاده از آبیاری قطره ای در مزارع گندم نسبت به سال گذشته در شهرستان تربت جام 5 برابر شده است.

وی در پایان گفت: شهرستان تربت قهرمان تولید گندم در استان است و هر ساله رتبه نخست تولید گندم را به خود اختصاص می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید