بزرگترین معدن کرومیت کشور به مزایده گذاشته شد/ کارگران معدن فاریاب به زودی به کار باز می گردند.


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903409

مسلم مروجی گفت: ۲۶ مهرماه شرکت معدنی فاریاب به مزایده گذاشته شد و در حال حاضر در سامانه مناقصه و مزایده قرار دارد، بنابراین شرکت ها یا افرادی که توانمند و دارای توانایی فنی، مالی و اقتصادی هستند می توانند در این مزایده شرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسلم مروجی فرد رئیس سازمان حراست جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار را آرمان در خصوص مشکلات شرکت معدن کرومیت فاریاب منوجان گفت: پس از تعطیلی این شرکت جلسات متعددی در استان و کشور برای رفع مشکلات برگزار شد. مشکل، بنابراین شرکت وارد چرخه شده و از سرگیری فعالیت می کند، اما متاسفانه این کار انجام نشد و علیرغم جلسات زیادی که در استان و هیئت تامین برگزار شد، فعال سازی توسط اپراتور انجام نشد.


وی افزود: در نهایت موضوع تعطیلی معدن در شورای عالی معادن پیگیری و با دستور رئیس جمهور برنامه ریزی برای واگذاری آن آغاز شد. اما با توجه به اینکه یک معدن پس از لغو روند خاصی دارد، این تمهیدات در استان انجام شد و خط قرمز شروع معدن و بازگشت کارگران بود.

رئیس سازمان حراست جنوب کرمان با بیان اینکه سرعت لغو معدن در کشور بی نظیر است، تصریح کرد: 27 مرداد ماه این معدن لغو شد و به ما اعلام شد و 26 مهرماه شرکت معدنی فاریاب به مزایده گذاشته شد. و اکنون در سامانه مناقصات و مزایده ها، شرکت ها یا افرادی که توانمند و دارای توان فنی، مالی و اقتصادی هستند در این مناقصه شرکت می کنند و بر اساس چارچوب قانونی، شرکتی انتخاب می شود که شرایط لازم را داشته باشد و فعالیت معدنی مجددا آغاز می شود. . و مشکلات کارگران حل خواهد شد.

مروجی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این معدن تقریبا بزرگترین معدن کرومیت کشور است و شرایط خوبی دارد، از شرکت های بزرگ کشور دعوت می کنیم در این مناقصه شرکت کنند و در این زمینه سرمایه گذاری کنند و کار خود را پیش ببرند.

وی ادامه داد: تنها راه قانونی واگذاری معدن، مناقصه ای است که ما و مسئولان استانی اعلام کردیم و با شرکت های بزرگ ملی صحبت کردیم و تا شرکتی که توانمند باشد و بتواند به مشکلات خاص این موضوع رسیدگی کند، پیگیری و رایزنی می کنیم. منطقه . شروع فعالیت را در نظر بگیرید و همه معدنچیان سر کار بیایند و منجر به ایجاد شغل بیشتر در این زمینه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید